Tänker så det knakar!

     
Jag kunde inte sova i natt, började tänka tillbaka till gymnasietiden, sista året. Inte så konstigt med det kanske,
men det mystiska var att jag hela tiden såg framför mig klassfotot vi tog till skolkatalogen.
I mitten sitter jag, håller i min nalle som jag fått av dåvarande pojkvännen och är så fruktansvärt lycklig, det syns så tydligt på den bilden. Det syns att jag mådde bra. Så varför ser jag inte ut så idag? Började tänka runt omkring detta foto, vad hände ungefär vid den tidpunkten, i början av sista året på gymnasiet...
1. Hade tagit körkort på våren
2. Hade pojkvän, var jätte-kär och förlorat oskulden
3. Hade haft en sjukt rolig sommar ute i Halmstad med Mela
4. Fått första riktiga och roliga sommarjobbet, som fortsatte en del in i höstterminen
Jag hade blivit vuxen...
Men varför förblev det inte så... hade man tagit ett foto på mig ett år senare hade jag varit som förbytt...
1. Hade fått ett riktigt risigt jobb
2. Hade en kärleksrelation som pågått i nästan 3 år och som inte längre var "rolig"
3. Hade inte längre tid med mina vänner
4. Hade flyttat en bra bit från alla jag kände
Jag hade blivit för vuxen...
Det mesta ändrades till det bättre när jag träffade Fredrik...
1. Jag blev kär igen och kunde avsluta min dåliga relation som då pågått i över fyra år
2. Jag hade fått ett nytt roligt jobb
3. Jag hade flyttat tillbaka till mina vänner och umgicks med dom regelbundet
Livet blev värt att leva igen.
Sen hände det värsta;
Otrohet...
Mitt självförtroende försvann
Mitt sätt att lita på någon försvann
Mitt sätt som person/personlighet försvann
Hela jag ville bara sjunka ner i jorden...

Sakta men säkert bygger jag upp detta igen, men fotot som skulle tas på mig idag är inte av samma standard som då, det sista året på gymnasiet. Emma var den lyckligaste i hela världen... Just den Emma vill jag ha tillbaka, och jag vet, jag känner på mig att detta kommer att ske... frågan är bara när... När blir jag mig själv igen...


Puss och hej!!  ;-*

Emma


PS: ska försöka få fram detta foto och publicera i framtida bloggar så ska vi jämföra... DS.


Kommentarer
Postat av: Sara

Hjärtat! Ring om du behöver prata! Finns alltid här för dig, vilken tid som hellst på dygnet! Älskar dig! <3 Puss

2007-08-31 @ 15:49:43
URL: http://saralii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0