En underbar helg och bra början på veckan!

Farmor firades i fredags med mat och mys.
Hon blev så glad och rörd av det lilla guldhjärtat som jag och brorsan fixat!
Puss på dig farmor!
När jag kom hem hade min fina M kommit på besök.
Lördagen gick mest åt till att baka lussekatter och pepparkakor och mysa med glögg!
Kan lova att lussekatterna blev super-goda!!!
Sen blev det söndag, en dag full av överraskningar... eller en i alla fall. Åkte till Halmstad för att shoppa loss, och visst det gjorde jag, riktigt kul.
Men sen kom jag ut till bilen, för att upptäcka att jag glömt stänga av ljusena...
Bilen var stendöd!!
Dags att använda "rädda mig i nöden-knappen"... Jag ringde pappa!!
Som tur är har jag den mest finaste bror i hela världen. Han körde hela vägen ut till Halmstad för att hjälpa mig att få igång bilen. Finns det nån bättre??!!!!
På kvällen fick jag ett ryck och målade klart i hallen, som jag skullat göra i flera veckor.
Sen kom måndagen och en idé dök upp i mitt huvud: Jag ska åka till IKEA och köpa inredning till hallen. Sagt och gjort, jag körde dit efter jobbet och handlade upp alla pengar!! Men fint blev det, riktigt fint!!
Igår tog jag mig friheten och bad mig ledigt på eftermiddagen... riktigt underbart väder, vilket gjorde att jag tog mig ut i skogen och plockade tallris, mossa och en liten gran som jag pyntade med hemma! Använde hela eftermiddagen åt att pynta klart med julsaker och fixa det sista i hallen!
Så nu är lgh perfekt! Helt underbar!!

image101
                                                  - Smulan gillar inte julpynt -

Puss och kram

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0