Ännu en underbar (lång-)helg!

Att vara ledig lördag till och med måndag är en helt fantastisk vilan, när man sedan bara har 4 dagar kvar att jobba innan semestern så känns det ännu bättre.

Lördagen började med att Sandra kom upp till mig en stund, ganska snabbt var vi redo för shopping...
1. Systemet... fyra påsar skulle nog räcka!
2. ICA... massor med mat inför grillkvällen!

En runda inom våra älsklingars butik och sedan var det dags för en fralla på fiket.
Därefter packades bilarna och vi alla fyra, Jag, Sandra, Fredrik och Simon körde iväg med sikte på Skummeslövstrand. Och dit kom vi också, grillade god mat, drack god dricka och njöt!

Det blev att stanna över natten för att i söndags bara ligga på soffan halva dagen och titta på film.

Sedan åkte vi vidare till mina päron för att titta på pappas lilla älskling, hans FYRHJULING... och ett nytt släp han köpt till den. Visst nice... men hallå... pappa var helt i extas!

Igår, då gick jag upp i tid med fredrik, körde honom till jobbet, var inom en runda på mitt jobb och körde sedan hem. Tog det lungt på soffan ett tag, gjorde mig iordning och vid nio bar det av för synundersökning. Och jag hade rätt, jag hade ganska dålig syn, inte konstigt att jag tycker det är jobbigt att köra bil, jag ser ju inte skyltarna...!!!

Så ett par glasögon blev det, och förhoppningsvis får jag dom redan i veckan, annars dröjer det hela tre veckor, för han skulle ha semester. Frågade honom när jag senast var där... ooops! 7 år sedan... he he.. det tyckte han var kul...!   :-S

När det var klart var jag redo att bli den ultimata hundpassaren!!
Ut till svärföräldrarna och till mina söta små voffsingar, Skrollan, Stjorven och min favorit Vilma!

image36
                                                                                                                                            Vilma

Och det gick så bra att passa dom, dom fick springa runt som dom ville, jag bakade en tigerkaka, handlade och gjorde köttbullar till kvällen (som mina små voffsingar fick smaka), sydde, läste och solade (ja, det var faktiskt sol på eftermiddagen så att jag kunde sola!)
Sedan kom husse och matte hem och blev glatt överraskade av att jag fixat all kvällsmat, så det var bara att sätta sig vid dukat bord!
Tittade på Ernst och sommartorpet innan vi åkte hem. Snacka om att dom förstört hela programmet, tror att det är nån sommarvikarie som tagit över kameran. Varför ska dom säga sakerna flera gånger, gärna så nära munnen som möjligt och varför får vi inte se hur han gör sakerna... kasst!!

Men i morse var det svårt att gå upp. På med leggins och kjol, sätta upp håret i en svans, på med maskara och köra sovande till jobbet... vill hem till min säng!

image38 

Tog förresten en fin bild igår hos svärföräldrarna, på en fågel.
Den får avsluta dagens blogg:

image40


Puss och hej!!  :-*

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0