En helt underbar helg!

Denna helgen har varit så fantastisk. För en gång skull har den varit lång, och vi har hunnit med mycket.
Mycket kul!

I lördags började jag på förmiddagen med att baka baguetter efter Leilas recept... MUMS!

image27
                                                                                      "Leila bakar" på TV4+

Sedan gick färden ut till Fredriks föräldrar för att därifrån åka vidare med siktet på Båstad och Torekov.
Innan vi landade i Torekov körde vi inom en gårdsbutik som heter "Tant Grön". Helt fantastiska produkter hade dom. Vi inhandlade apelsin-honung, en speciell äppelsylt, kex, kryddor, gammeldags godis och stora färska hallon.... mmm...

image28

Därefter körde vi vidare till Torekov, gick och strosade med vovvisarna vid hamnen och gick och småshoppade i små-affärerna. Fick en liten sorts skylt att ha i kommande trädgård av svärmor, där det stod:
"Har man rosor i trädgården, måste man ha rosor även i själen"
Love you Rigmor!

Vi stannade och åt lunch på en restaurang, rödspätta med bjärepotatis... så himlans gott!
Kan även påpeka att vädret var så fint och varmt att vi flera gånger frågade oss själva om vi inte var utomlands!

Sedan åkte vi hem till regnet i Markaryd där jag och Fredrik hade en mysig kväll tillsammans, med gott att dricka och nybakade baguetter att äta!

På söndagen tog vi det lugnt på förmiddagen, jag bakade en sats kanelbullar och läste vidare i min deckare.
Vid 12-tiden åkte jag och Fredrik till Ljungby, vi åt ute och sedan åkte vi tillbaka ner till Hamneda och till "Annas kuriosa". Där gick vi och strosade i timmar och hittade till sist en kaffeservise á 6 koppar för 20 kr (jag älskar kaffeserviser!) , en gammal sockerskål, ett kakfat, 6 st jättefina glasfat och två söta små gafflar i gammal stil.
Vi hittade även den allra sötaste servis jag sett, helt underbar. Men priset var för högt, 100 kr per kopp och det utan fat... Men om vi skulle få huset är det på såna ställen vi åker för inköp av inventarier!!!

image29


När vi kände oss färdiga åkte vi vidare hem till svärföräldrarna och visade vad vi inhandlat.
Och då hände det bästa. "Tycker du så mycket om såna gamla serviser, då ska du få mina" sa svärmor och började rota i sina skåp. Fram tog hon först en servis med fina blommor på, liknande den vi köpt. Därefter tar hon fran en servis hon ärvt av en släkting. "jag använder ändå inte den, ni kanske kan ha den, i alla fall som fint". Servisen är exakt den jättefina serviser vi hittade för 100 kr per kopp på "Annas kuriosa". Och vi fick den med 6 koppar och fat! Hon är ju för gullig!

Snacka om en helt fantastisk helg!

Idag är det måndag, en måndag som gått snabbt och som jag hunnit med mycket på!
Plockade in några fina rosor och satte på mitt skrivbord. Piggar upp när man sitter inne hela dagarna, och gott luktar dom också!

image30

Inget hört om huset än... väntar med pirr i magen!

Puss och hej!!  :-*

Emma

Kommentarer
Postat av: Sara

Kul att höra vad som händer i och runt Markaryd! Saknar den lilla "hålan" Haha !

2007-07-02 @ 16:36:39
URL: http://saralii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0