Smulan och sockar

I morse hittade Smulan (min katt alltså) en vit sock. Inget konstigt med det tänker ni, men det är det.
För min katt får för sig att alla sockar som hon hittar är hennes kattungar. Hon springer och bär dom i munnen samtidigt som hon gnäller, nej skriker, nej TJUTER!! Försöker man ta den ifrån henne blir hon sur och jamar ännu högre (grannarna måste tro att vi misshandlar henne :-S ) Det roliga är att det ser helfestligt ut när hon springer runt med dessa sockar i munnen, särskilt kul är det när hon får tag i Fredriks långa sockar, så att hon själv trampar på socken medan hon springer, vilket leder till att hon tjuter än mer och blir mer arg. Stackaren tror ju att det är någon som försöker ta hennes bäbis...

Det händer ofta att man kommer hem på eftermiddagen och möts av att det ligger sockar i hela lägenheten, då har hon varit i tvättkorgen och hittat dom allra smutsigaste, illaluktande sockar som vi har och sprungit runt med dom. Det är ju skönt att vi inte bjuder hem så mycket folk hos oss, vad skulle dom tro.

Jag kan väl även erkänna att det någon gång inte bara har varit sockar utan även trosor eller kalsonger som legat utspritt i lägenheten. Hade det varit pinsamt att komma hem med folk då eller...!?!

Men jag älskar Smulan precis som hon är, helt jä-la CRAZY!!!

image35
                                                                                                                             Smulan hos fiskarna

Puss och hej!!  :-*

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0