Tårtbakande midsommarfirare!

Upp tidigt i morse, iväg till affären för inhandlande av ingredienser. För idag var det tårtbakning som stod först på listan! Kl. 12 var båda tårtorna klara, två prinsesstårtor á la Emma. En grön med hallonsylt och "vaniljgrädde" precis som en vanlig prisesstårta. Sedan gjorde jag en rosa tårta med choklad-sockerkaksbotten med chokladpudding och "vaniljgrädde" i. Kvar att göra är bara garnering med pyntgele som jag ska göra lite senare! Mumsigt värre. Ikväll utspelar sig födelsedagskalaset för min mamma då det bjuds på dessa gudomligheter!

image5  image6

Kl. 12 idag for jag sedan till jobbet där vi åt gemensam lunch i form av sill och nypotatis (+ rishultskorv för en kollega *hihi*) Riktigt gott och riktigt trevligt! Mina arbetskamrater ( lägg märke till: bara de som är kvar över sommaren) är dom bästa! Sedan vidare till fredriks butik för att komma mitt i storstädningen som jag självklart fick hjälpa till med, men jag smet rätt snabbt för att komma hem till min lilla kissekatt och bara mysa!

Gårdagen blev lyckad, shoppingen total! Hittade bikini som jag ville ha, kort jeanskjol (som jag letat så efter), ett snyggt vitt linne. ny hårfärg (känner mig som en ny människa efter färgningen, äntligen är den riktiga Emma tillbaka!) och sist men inte minst JAG ÄLSKAR MINA NYA SOLBRILLOR!!

image7

image11

Åkte från Halmstad till Laholm vid middagstid och gick med mamsen och shoppade lite smått på stan där!
Mamma I LOVE YOU!! Kvällen blev helt total när jag, fredrik, Carina och Anders träffades på matchen Markaryds IF mot Halmia, från att ligga under med 2 - 0, gjorde MIF under sista minuterna två mål och matchen blev oavgjord!!

Mitt liv är underbart!

Puss och hej!!  :-*

Emma

PS. köpte 20 rosor till min fredrik idag... <3


Kommentarer
Postat av: Sara

Du är så duktig min Emmis! Jättefina tårtor och super fina kläder! :)

2007-06-23 @ 15:54:34
URL: http://saralii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0