Välkommen till min nya blogg!

Okej, då har man skaffat blogg också, kan man vara mer inne...

Mitt namn är alltså Emma, jag bor mitt i centrum av.. Markaryd... tillsammans med min sambo Fredrik och min katt Smulan. Vi bor på tredje våningen, en stor trea, men liten balkong... vi trivs inte, eller rättare sagt, Smulan trivs inte! Så vi letar hus!

Ni skulle veta hur svårt det är att hitta hus, att hitta ett i rätt prisklass och ett som ligger så rätt ställe. Det är så jädrans svårt!

Vi hade bestämt oss för att satsa på ett stort hus, ett drömhus. vi fick nys om ett, blev förälskade... tills vi såg utgångspriset.

Då ändrade vi inställning. Vi ville ha ett litet hus att växa i och bygga ut någon gång i framtiden. Nu känns det som om det var en evighet vi bestämde detta. Vi har inte hittat något sådant hus som vi vill ha. Särskilt inte i de prisklasser dom ligger. Prisen på husen i Markaryd är skyhöga!

Så nu har vi ändrat oss igen. Vi vill ha ett gammalt, gammalt hus (ruckel) som vi kan göra iordning till precis vad vi vill ha. Igår fick vi nys om ett hus. Nu är bara frågan, är det till salu?... Fortsättning följer...

I lördags var det kalas. Bara med mamsen, pappsegubben, lillbrorsan och hans tjej. Fredrik skulle fylla 30 bast! Det var trevligt, lugnt, skönt och god mat. Igår på självaste födelsedagen åkte vi ut till svärföräldrarna, åt tårta och grillade. En super skön dag. Fredrik fick en "ölmaskin" av mig och min familj, en super-dyr klocka av mig och en SPA-helg för två personer av sina föräldrar! Och för att göra alla nyfiknas väntan kort: Jag får följa med som andra person på SPA-helgen!

Idag är första dagen på min semester. Jag har en vecka nu och senare v. 29-31. Det är jätte-skönt att ha en vecka nu, hinna städa alla garderober och få en bränna innan riktiga semester går igång. För då ska jag bara slappa, slappa, slappa! Fredrik som är egen företagare ska ta EN semsetervecka i år (har inte haft semester på 4 år) Då ska vi bara ta det lugnt, kanske åka på småutflukter men framför allt ge oss tid åt varandra. För några veckor sedan frågade vi oss frågan: Bor vi fortfarande tillsammans. För när man jobbar först dagtid och sedan även kvällar och helgen har man inte så mycket tid över för varandra! Men nu är den stressiga tiden över för i år (you wish) så nu ska vi försöka ge all tid åt varandra, ja försöka i alla fall! ha ha ha!

Så nu har man alltså skrivit första snabbgenomgången om mitt nuvarnade liv.
Då är det bara att komma ihåg att följa upp allting! Kan vara kul att se vart det leder...

Förresten, jag älskar mina nya minishorts, sååå sköna!

image1

Puss och hej!!   :-*

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0