Varför är jag så trött?

Gud vad jag längtar till eftermiddagen och helgen.
Ledighet och vila, sova!
Känner mig så ur form och trött
Har inte varit så här trött på väldigt länge
vad beror det på
Visst har det varit hektiskt och stressigt den senaste tiden
inte en enda gång man kunnat sitta stilla
inte ens förra veckan när jag var sjuk kunde jag sitta still
Men denna helgen är ingenting planerat
ingen ska få störa
vill bara sova
vila
kramas och mysa med Morgan

skulle kunna somna om jag slog ihop mina ögon nu
sova hela dagen
med huvudet på skrivbordet
och människor som pratar runt omkring mig
men helst av allt kunna krypa ner i sängen igen
få slummra in medan smulan ligger jämte
spinnande och varm

Det var ljust när jag körde hemifrån i morse
ett tecken på att våren börjar komma
köpte små påskliljor i kruka igår
kände att det var dags att ta in våren i huset
kanske kan det pigga upp en lite,
så att orken blir större

Om det bara slutade regna, vara mulet och blåsa
fram med solen
låt den lysa på mig
ge mig kraft

Tog ett jobbigt beslut igår
Åkte aldrig ner till Bjärnum för att se vårshowen
åkte hem till Morgan istället
och gud vad skönt att komma hem,
sitta och mysa framför kaminen
äta gott
och lägga sig tidigt
men ändå
sååå trött

Längtar till eftermiddagen

Puss och hej  :-*

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0