Seeeeeeemester!!

Finns det en skönare känsla än när man gjort sin sista dag innan semestern.
Jag har nog fortfarande inte fattat det, men imorgon ringer inte klockan,
för jag har semester!!

Fredag kvällen blev inte riktigt som jag tänkt mig
Kom hem till Mogge och Max som höll på att sätta in stereon/dvd:en i nya bilen
Eftersom jag var så trött la jag mig med dagens Smålänning och en liter jordgubbar, i sängen och slummrade till.
Men jag hann inte blunda länge förrän Morgan kom in helt uppspelt.
"vi har blivit bjudna till grillning nere vid stranden"
"va? undrade jag helt borta i drömmarnas värld.
"grannarna har bjudit oss på grillning nere vid stranden kl 19, visst ska vi dit??"
Vilken fråga, "ja, det får vi väl göra då", sa jag precis innan jag tittade på klockan... 18.15... aaaahhhhh
Upp som en sol (nja, sol var jag väl inte) duscha, göra mig iordning och vad skulle jag ha på mig.
Inte nog med att jag hade mycket dåligt med sömn sen innan i veckan, stressen jag haft blev inte heller särskilt bättre.
Med hjärtklappning och gråten i halsen blev jag klar och vi åkte ner till stranden för att träffa grannarna.
Charlotta och David, som vi träffat innan och Lina, Kim och deras lilla Alva, 2 mån, som jag inte träffat förut.
Men vädret höll inte med om att vi skulle grilla vid sjön, det började regna så då tog Lotta och David beslut om att vi skulle hem till dom och avsluta det hela med maten där.
Fy fasen vilket hus, säger jag bara, så fint dom har gjort det!! Öppet upp i tak, och så snyggt!
Så där åt vi, pratade och umgicks hela kvällen, väldigt trevligt!
Men när i kom hem, var jag fortfarande gråtfärdig, inte för att vi varit iväg utan nu var det istället för att jag inte kunde somna, jag hade gått över någon gräns + lite kaffe på kvällen så nu var det omöjligt att somna, men till sist somnade jag och sov länge dagen efter...
Och det var så skönt så när jag väl kom upp hade Mogge gjort god frukost till oss, och när vi satt där och mumsade i oss frukost så kläckte vi idén: Vi åker till Bolmsö och åker bilfärjan över, det borde Max uppskatta.
Så lite fika och dricka med oss så begav vi oss, jag med en åksjuketablett i magen(vilket behövs på dom vägarna vi körde!!) så kunde jag åka och Mogge köra sin nya bil, vi var alla nöjda.
Och resan över Bolmen var storslaget för lille Max, han ville åka fler gånger, så det är nåt vi ska göra fler gånger på vår semster.
Sedan körde vi uppåt och kom till sist ut i Värnamo där vi stannade och åt och sedan begav oss hem.
På kvällen kom brorsan inom och vi grillade fläskfilé och åt gott.
När Pehr sedan åkt hem, vilket blev relativt tidigt då han denna veckan passar Bella när mamma och pappa åkt på semester i Blekinge, då satte vi oss framför en film och myste tils vi alla kände att sängen skulle kännas bättre, och då la vi oss i sängen och tittade klart på filmen och sedan somnade vi sött och vaknade igen för sådär en halv timme sedan.
Just nu står Morgan ute i köket och sätter på kaffe till oss (Ja jag har lärt mig att dricka kaffe, fast med mjölk i!!)
Så nu tänkte jag avsluta med att meddela att min semester egentligen inte börjar förrän imorgon, och då har jag hela 3 veckor kvar!!
Men någon dag blir det lite jobb, för jag känner att jag gärna vill ha några saker till klara tills vi börjar, men det tänker jag inte på nu, för nu har jag SEEEEEEEEMESTER!!

Puss och hej

Emma

Kommentarer
Postat av: glenndinvän

vad gjorde jordgubbarna i sängen medans du slummrade till:?

jag sitter helt själv denna veckan.

gör vad jag vill, när jag vill och hur jag vill

SOFTISH!!:):)

sen har jag semester precis när sommaren kommer med min värme..



ha d

2008-07-15 @ 09:59:17
Postat av: Emma

Jag smaskade på dom såklart... mums!!

Vad gött att var själv på skolan, ingen som säger vad man ska och inte ska göra!



Kramis

2008-07-17 @ 09:41:53
Postat av: glenndinvän

jag säger bara S.E.M.E.S.T.E.R.



och så ska man till iron maiden på lör...

vad gör man inte för sina kompisar...



2008-07-20 @ 15:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0