En annorlunda helg, en annorlunda måndag...

Helgen började med att en sprallig och glad pojke kom till oss, äntligen fick vi Max igen!
Hans rum förvandlades på två sekunder från ett fint nystädat rum till ett bombnedslag
Vad finns det inte att alska hos honom?



Samtidigt fick Max:s mamma sina köksstolar tillbaka som funnits här i huset tills deras kök nu blitt klart!
Men vad skulle vi fixa till köket nu då? Jo istället för att köra till IKEA på fredagen som vi hade tänk, för att köpa några billiga stolar (som  inte skulle passa till bordet vi har) så kom vi på den brilljanta idén att hämta orginalstolarna till bordet som på nåt sätt hamnat hos Morgans syster.
Inte så fint, men helt perfekt så länge tills vi hittat det köksbord vi vill ha
För det är inte lätt att hitta ett bord som är både snyggt, passar in i köket och är minst 2 meter långt!



När Max väl var i hamn hos oss, begav vi oss in till stan för att hoppas på att marknaden var kvar för att låta Max ha lite kul. Och var där nån marknad¨... neeej, självklart inte.
Gick lite i affärer, hittade några snygga byxor, en sorts variant av harembyxa som jag gillade starkt!!

 

Samtidigt inköptes äntligen reglar till min tavla, nu var det dags att mäta, såga och sätta ihop
tog ju halva dagen, men snyggt blev det!!

 

På natten mellan lördag och söndag exakt kl 3.40 ringde telefonen
Direkt sped sig skräcken hos oss.
Och den blev besannad
Morgans pappa hade blivit dålig, så Morgan tog sig ner till dom, snabbt som ögat!
Hans pappa har diabetes och nu var det så lågt att han var påväg in i koma.
Ambulans kom och stabiliserade honom, men han fick ändå förlja med in till sjukhuset tills morgonen.
Vilken tur att Morgans systerbarn sov över hos dom, det var han som hört att nåt var fel och hittat sin morfar på golvet jämte sängen.
Någon timme till så hade han legat i djup koma och kanske aldrig mer vakna upp.
Fy vad det kan gå snabbt när det väl händer..

Söndagen blev slö och slapp
Inget riktigt blev gjort och man var ganska mör efter natten.
Nu skulle man varit ledig ett tag.
Men det är ju bara 2 veckor kvar till semester!

I natt drömde jag en härlig dröm
Jag drömde att högen ute i garaget, med alla mina saker från lägenheten (sådant vi redan har) var bortstädat!
Något vi ska göra under semestern, men det hade varit skönt att haft det gjort!!



Idag har vi packat allt på jobbet, så vid 15.00 fanns inget mer att göra
så då begav jag mig hemåt.
Men imorgon börjar jag kl 7 och då ska allting packas upp igen på nya stället,
ska bli både kul och jobbigt!

Nähä, nu är det dags för slapp framför TV:n

Puss och hej!

Emma

Kommentarer
Postat av: glenndinvänglenn

snacka om att skriva om olika saker

städning "sjukdom" och sist en porrig bild i nya byxor;)LoL

du e skön lite impad av hur mkt ni verkar göra där uppe.själv så har man precis målat orrling själv sune semester puh! sen som grädde på moset så har man börjat med ommålning av vårt eget hus.annars e det mest chill

2008-07-01 @ 20:50:49
Postat av: Emma

Din lilla chilli!

Gillar du inte min pose!

"that's hot!!" (som Paris Hilton brukar säg)

ha ha ha!!

2008-07-02 @ 12:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0