Intervju

Igår var jag på arbetsintervju på en redovisningsbyrå i Ljungby.
Intervjun gick hur bra som helst, personerna där var trevliga,
det verkar vara ett riktigt roligt och intressant jobb, som redovisningskonsult.
Mycket att göra, men bättre det än en massa dötid.
Så nu väntar jag på besked.
Han skulle prata ihop sig lite med sina anställda (enbart kvinnor :-) )
och sen skulle han kontakta mig, förhoppningsvis redan idag, som han sa!

Jag håller tummarna.

Men kvällen igår fylldes med känslor.
Vad händer med Carina och med rektorn om jag slutar.
Hur ska dom klara av skolavslutningen och antagningen av nya elever helt själva?
Dom kommer få jobba ihjäl sig.

Men en god natts sömn (tro det eller ej)
så har jag lagt det bakom mig, jag måste vara egoistisk i detta sammanhang,
annars kommer jag ju aldrig någonstanns i karriären.
Nu ligger tankarna mer på; hur går jag till väga om jag får jobbet?
Frågar jag om tjänstledigt eller säger jag upp mig,
jag måste väl ha kontrakt innan jag säger upp mig?!
usch vad jobbigt!!

Men jag vill verkligen ha jobbet! jag vill jag vill jag vill!

Puss
Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0