Just det, vad hände med vårvädret... Ska detta kallas påsk?

Det snöade och det snöade och det snöade, tills det bara inte kunde snöa mer, och då snöade det lite till!
Precis så var det igår, hela dagen var fylld med snö.
Kvart i fem ringde Morgan mig...
"nu tar du dig hem, för det är snökaos i Ljungby, lastbilar och bilar kör av vägen i Ljungby"
Sagt och gjort jag satte mig i bilen för att ta mig hemåt.

Hamnade bakom en snöplog innan Strömsnäsbruk, 30 km/h, ingen körde om... men det gjorde jag
Hamnade en bit fram bakom ännu en plogbil, 30 km/h och skvättande snö på hela andra körfilen så jag kunde inte komma om. En stor gul lastbil i baken på min bil.
Då fick jag chansen vid påfarten från Strömsnäsbruk, extra brett. Jag kom om plogbilen.
Men vädret blev värre, två hjulspår var det som fick mig framåt.
I 60 km/h tog jag mig upp till Ljungby för att köra vidare på en helvit 25:a ända hem.
1 timme tog det hem istället för 30 min.

E4:an
image143  image144  image145
        Strömsnäs                              ovanför Traryd                                Hamneda


25:an
image146


Idag var det bättre, vägarna var någorlunda fina och resan ner till jobbet gick bra.
Men i markaryd var det isgata, riktigt halt!!

E4:an idag
image147
nedanför Ljungby

Men nu sitter jag inne på en varm expedition och ska börja jobba!

Puss och hej

Emma

Kommentarer
Postat av: Sara

Minnen, minnen ! Kommer du ihåg när vi hade premiär på våran Vinterrevy? När jag hade gipc och körde upp i snökaos och trodde jag skulle dö? Haha ! Fyyyy fäen !

2008-03-18 @ 10:54:35
URL: http://saralii.blogg.se
Postat av: Emma

Ja, just det! ha ha

2008-03-18 @ 13:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0