Vård av sjukt barn!

I måndags fick vi hem en väldigt sjuk liten Max som hade fått lunginflamation.
Lite panik, vem skulle stanna hemma med honom hela veckan.
Morgan är egen företagare, han kunde max vara hemma en dag.
Morgans mamma som är pensionär kunde också passa honom,
men mer än två dagar ville vi inte lämna honom till henne. Jag behövde vara hemma!

Jag lovade att kolla upp om jag kunde få ta en semesterdag på onsdagen...
vågade inte berätta varför på jobbet, kändes så fel.
Det gick bra, men när jag på tisdagen börja prata med min kollega om det sa hon att jag troligtvis kan vara hemma för vård av sjukt barn, fastän det inte är mitt. Sagt och gjort jag ringde försäkringskassan.
Och visst kunde jag vara hemma för vård av sjukt barn.
Så i onsdags var jag hemma för vård av sjukt barn för första gången i mitt liv.

Berättade det på jobbet dagen efter och det var ju helt okej.
"Det är ju detta som är ditt nya liv nu, Emma" sa chefen och en lättnad kom över mig.
Inte för att det kommer hända igen på ett tag men det känns ändå skönt att det är okej om det skulle strula till sig igen!  :-D

image129

Idag är det äntligen fredag igen!
Kanske blir det att vi hoppar över lunchen och går hem en timme tidigare!
hade varit skönt!!

Ikväll blir det tacos, mums mums, längesedan jag åt det!

Puss och hej  :-*

Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0