Inte skandaler men visst händer det saker även i Ljungby!

Äntligen är sommaren här.. eller vänta nu... det är ju bara i början av maj...

image197 image196 image198

Hur kommer detta sig, inte för att jag klagar, men det får inte ta slut på värmen redan innan semestern.

Till helgen ska det bli över 25 grader så Morgan och jag tänkte fixa picknick korg och dra ut till stranden!
Ska bli helt underbart! Tror ni där kommer vara fler än oss eller... ??!!!!!

Men guuud vad man längtar efter semester när vädret är så underbart, oxå är det mer än två månader tills dess... bläää!

Så vad har då hänt i Emmas liv sedan sist:

1. Förra veckan var fantastisk på nya jobbet, mycket att lära, men såå roliga uppgifter.
Började ju i en lite konstig vecka, gick hem vid middag på onsdagen, ledig torsdagen (1 maj) och vid halv tre på fredagen tog vi oss alla i personalen ut mot Tylösand för en liten kickoff.
Vi tog oss ut till Pub och restaurang Punch där vi började med äventyrsgolf... och nej, jag vann inte... grrr....
Blev bara 4...... av 5... :-(
Sedan tog vi en "fördrink", satt och tjabbade lite (gud vad mysigt det var på Punch.)
Och sedan var det dags för mat, jag åt fisk (somvanligt, jag vet) och det var underbart gott, sen tog vi efterrätt och kaffe (ja, jag drack kaffe... eller en caffeLatte i alla fall)
Och den chokladkakan, jag skulle kunna döda för den, så god var den.
Efter att ha suttit och pratat en bra stund tog vi oss ut för att spatsera lite ner mot havet, och var det kallt eller... JA!!!
Men några bilder på solnedgången fick jag innan vi satte oss i chefens nya snygga huyndai och begav oss hemåt!

image199 image201

2. En fantastiskt fin och varm helg. Perfekt för trädgårdsarbete. Äntligen fick jag sått i mitt nya land, nu väntar jag bara på att det ska komma upp nåt :-) Och innan jag sådde hann jag lägga lite stenar så att man kan gå i landet oxå. Nu är det bara kvar att fixa ett staket runt, men det blir till nästa helg!

image202 image203 image204

Morgan besprutade hela stora gräsmattan med mossdödande medel, vilket tog väldigt lång tid, särskillt när Max gärna ville spruta med slangen som Morgan använde, och för att inte göra honom alldeles för besviken fick han som han ville under mesta tiden. Pehr (min brorsa) kom inom på lördagkvällen och grillade med oss och sov över på soffan. På söndagen kom Marina (Morgans syster) ut till oss och visade upp sitt kap, en jätte trevlig kille! Så självklart bjöd vi över dom på kvällen för lite korvgrillning! Mitt i korvätningen dyker Robin upp (Morgans andra systers son) så det blev gott prat och mys ute i värmen!
En perfekt helg!

image212

Efter en sån helg blev lille Max trött!!

image206

3. Förr-förra helgen inhandlades en fyrhjuling till Max, inte riktigt nåt jag är med på, jag tyckte han kunde få en cykel. Men ni förstår säkert vem det var som egentligen ville ha fyrhjulingen.... Morgan!! :-)
Så den går runt, runt i trädgården lite då och då, när Morgan är sugen på att köra... eller Max var det väl... hrmhm..

image207 image208 image209

4. Fick så himlans söta bilder på min stora idol: Yoggi, förra kollegans hundvalp, som inte är så liten längre.
Ett riktigt busfrö, som jag inte kan låta bli att visa bilder på! Vill ha!!!

image210 image215

Ja det var väl det som hänt här omkring... har säkert glömt något.
Men jag tackar för mig och tackar för att ni lyssnat (läst...eh..)

Köss och hej

Emma

PS: Hittade super-söta trosor på Lindex idag... *tihi*  Ds.

image214

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0