En härlig helg förbi

Vilken skön helg jag haft,
tyvärr försvinner den snabbt

Både lördagen och söndagen var soliga och fina
Lördagen blev bad och strand nere vid sjön i byn
helt ensamma latade vi oss och hade det skönt på stranden och i det lite kyliga vattnet
Max byggde "sandslott" och plaskade runt
Och med goda mackor med som picknik blev det en perfekt dag.

På kvällen blev det att ta sig ner till svärföräldrarna som hade grillpartaj med några grannar inbjudna.
Himmla trevlig och mycket smarrig mat!
Tyvärr hade jag redan innan på dagen kännt lite smått av huvudvärk, vilket resulterade i nästintill migrän när kvällen började dra sig till natt.
Men jag tog mig igenom kvällen och snarkade sedan av mig huvudvärken på natten till söndagen.

Igår hade jag och mamma tänkt ta oss ut till havet, men ingen av oss var så jätte sugna och vädret var inte så att det skrek i strand-tarmen.
Jag bestämde mig istället för att dra med Mogge och Max in till Halmstad för lite shopping.
Grabbarna släppte av mig på Eurostop medan de intog Biltema, Jula och tog sig en varsin hamburgare på MAX, inte riktigt min favorit, hellre utan mat och få shoppa lite mer istället.
På vägen hem stannade vi självklart och tog en varsin mjukglass, mmm... så smaskigt!

Sen var det hem, lite solning, lite matlagning, lite lek med lera tillsammans med Max och lite rensning i hemmet.
Jag var nöjd med min helg och kunde lugnt pusta ut framför tv:n på kvällen.

Förra veckan läste jag ut Viveca Stens andra bok "I den innersta kretsen", och jag kan lova, den var ännu bättre än ettan och ettan var superbra! Jag googlade lite och fick reda på att nästa bok inte ska släppas förrän till våren 2010, hur ska jag klara mig??!!! Så i onsdags tog jag en annan bok och började läsa. Den heter "Flickan med de röda skorna" eller "Hannah's gift" på engelska, författare är Maria Housden. Det är en sann berättelse och Maria skriver om sin 3åriga flicka som får cancer och man får följa vägen till hennes död. Jag har aldrig gråtit när jag läst en bok innan med här kunde man inte hjälpa att fälla en tår. Jag läste ut boken på tre dagar vilket är rekord för mig.
Jag läser annars en bok väldigt sakta och måste verkligen leva mig in i boken för att gilla den.
Jag säger bara Läs den!!
Så igår satt jag och hade då inget att läsa och började googla igen.
Jag ville läsa deckare, som självklart är min favorit, och fick fram mycket positivt om Viveca Lärn.
Gick in i min lilla skrubb och visst hade jag en bok som hon skrivit. Direkt gick jag in på nätet och beställde alla hennes deckare och som tur var så var den boken jag redan hade den första av de 6 som kommit ut, så ikväll blir det att börja läsa igen, för igår somnade jag som en stock efter att ha sett "Poirot" på tv4+ (självklart en deckare ha ha ha)

Nu är det lunch för mig!

Kram på er alla
denna underbara (?) måndag

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0