Jag är en liten läslus :-)

Vet inte varför jag fått sån läslust?
Kan inte lägga böckerna ifrån mig.
Idag hade jag tom boken jag läser med mig i handväskan.
Det kunde ju hända att jag skulle få 5 minuter över och då skulle jag kunna stoppa näsan mellan bladen och läsa ett kapitel. Självklart hände inte det, men känslan av att den var med i väskan fick mig att drömma bort ibland.

Imorgon kommer Jerry, Pernilla och lilla Vilma och hälsar på oss!
Ska bli kul att träffas igen.
Det väntas ju bebis även hos dom, lilla söta Vilma ska bli storasyster i januari (tror jag det var)

Ja, det är ju inte bara dom..
min underbara vän i Knäred har ju en mage som växer
och en föredetta Knäredsbo, Frida, som numera bor och är gift med en Ljungbybo, bär på ett litet knyte i magen.
Den förstnämnda ska ha i december och den sistnämnda väntar redan om 3 veckor!!
Kan man bli mer än avundsjuk
Snacka om att det skriker i bebistarmen.. ha ha!

Vilken tur man har lille Max varannan vecka så man får lite barnsligheter om kring sig.. ha ha!
Men som jag försökt förklara för folk
jag kan aldrig få mammakänslor för Max
jag kan aldrig tillåta mig själv att få det
Hos honom finns inget som har med mig att göra
han har aldrig befunnit sig i min mage
och, viktigast av allt, han har redan en mamma
Nä, det jag längtar efter är nån jag själv har skapat,
nån jag själv burit på och nån jag älskar tills döden skiljer oss åt
Min bebis
Ett framtidsprojekt, som jag längtar efter, men som jag vet kommer dröja

Jag hoppas framtiden är nära

Gott natt
och kramar

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0