Stranden i helgen?

Dom som haft ledigt denna veckan, eller slutet av denna veckan har ju haft sån tur!
Så otroligt fint sommarväder det varit, och som tur är fortsätter det i helgen.
Så, fram med badkläderna "sister", för till helgen är det havet som gäller!
Kan det bli premiär 2009 kanske?
Jag hoppas det, så att de där spådamerna,
dvs meterologerna inte spått fel väder och regnet kommer ösa i helgen!!
Oooh no!!

Idag får vi Max igen...
Vet inte varför jag inte riktigt ser fram emot det.
Är nog för att denna veckan, utan lillgrabben, gått så fort.
Och inte har vi spenderat någon tid tillsammans, jag och Mogge.
De två sista dagarna har han ju varit iväg hela kvällen till sent med sin mc.
Sen har det bara varit zzznarka kudde direkt när han kommit hem.
Näää, inte har man fått sig nåt på flera dagar... ha ha ha
Sexuellt frustrerad?!? ha ha ha!!

Blä vad jag längtar efter eget barn
Är det bara jag som har så ont imagen för det här med barn.
Hjärnan arbetar för fullt
Hela min kropp säger "make a baby, make a baby"
men samtidigt kommer mitt förstånd in, ger en fet smäll till kroppen och säger argt:
"förhållandet måste funka innan du skaffar barn, din lilla dumsnut"

Förståndet/samvetet har ju alltid rätt... tyvärr
som igår, var ute på lunch med kollegan
på ett ställe jag inte ätit innan
frågade om mineralvatten ingick och fick till svar.
"både vatten och kaffe ingår"
okej tänkte jag, tog en mineralvatten och gick bort till bestick och servetter
Där ser jag stora bringare med vanligt kranvatten och samvetet knackar på
Självklart måste det ha varit det vattnet hon menade.
Under hela lunchen gnagde det i huvudet på mig
Och självklart kunde jag inte lämna stället utan att göra rätt för mig
20 spänn skulle dom ha för det
jag kunde ju bara ha gått därifrån, ingen visste ju att jag tagit den
Men det, ska ni veta, det är Emmas förstånd och samvete det
och det är jag faktiskt ganska trött på

Jag avundas de som gör precis vad dom vill,
utnyttjar systemet, spenderar alla sina pengar och säger lugnt: "det ordnar sig".
Nej för mitt samvete så ordnar det sig aldrig, jag skulle tex aldrig kunna leva på min man,
jag måste ju göra rätt för mig och dra in pengar till hushållet, även om jag hatar mitt jobb och vi skulle kunna ha råd att leva på en lön. Snacka om samvete!!
Och att fuska med nåt för att tjäna extra pengar är helt uteslutet, jag skulle inte kunna sova på nätterna!

Finns det nån doktor som kan plocka ut samvetet
bara för en liten stund så man skulle kunna känna på hur det känns att leva sitt liv, precis som man själv vill...

Troligtvis skulle jag nog leva mitt liv i liknelse som jag gör nu, bara små förändringar som
1. jobbat under en annan chef, vågat ta steget
2. gått ner i tjänst
3. inte varit rädd för att skaffa barn
4. spenderat mer pengar på mig själv

Japp, en tid utan samvete skulle kanske få en att hamna i en bättre sits!

Ses på beachen i helgen!

Peace out
Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0