Alla Hjärtans Dag

Sitter här och skriver medan Mogge fixar till huvudrätten.
Whiskey-flamberad fläskfile och krämig whiskeysås med russin till... mmmm...

                                   

Har precis tagit oss igenom förrätten iform av skagentoast och ska sist ikväll avsluta med marängsvisch
(i och för säg avslutas väl kvällen med annat... men maten avslutas med marängsvisch!!)  ;-)

Lämnade Maxen vid elva i morse,
igår fick Morgan hämta honom från dagis med 39 graders feber,
Vi bestämde ändå att vi skulle ha lite kalas på kvällen (endast mima mamm och bror och Morgans föräldrar),
så att han skulle få sina presenter, men han öppnade dem och gick sedan och la sig igen, stackarn.
Han åt inte ens en tårtbit OCH då är han riktigt sjuk!!!
Men i morse var han pigg som bara den igen, troligtvis lite feber kvar, men har lekte som en orkan med sina nya leksaker!! Tråkigt att behöva lämna honom på hans födelsedag...

Efter att vi lämnat Max tog vi oss en snabb runda på Maxi, efter ett långt stopp på tv-affären jämte, där Morgan skulle lyssna på alla möjliga högtalare... hi hi hi, vi handlade lite inför kvällen och tog oss hem.
Medan Mogge åkte ner till päronen lite snabbt gjorde jag "Emmas special-varma mackor" och dukade ute på trappen i solen. En mysig lunch med utsikt över ett snöigt Romborna, med en värmande sol på sig och mina två ålskade katter runt fötterna (där fanns ju mat!!)

Efter lunchen la jag mig på soffan och tog igen mina sömnlösa nätter denna veckan...
blundade och halvsov säkert i tre timmar, skönt,
men känner samtidigt att det behövs mer för att jag ska komma ikapp.. :-S

Nu verkar maten vara klar
ska bli mumsigt!

             

Puss och alla hjärtans-kram till er alla

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0