Jag fryyyyyser

Det är snö, snö, snö, vart man än ser...
Och vart har våren tagit vägen?
Ville ju ha lite sol och smått värme nu...
Men då snöar det flera decimeter istället... suck!

Hade en riktigt härlig helg denna helgen.
I lördags tog mamma och jag oss in till Växjö och gjorde stan osäker.
SHOPPING!!!



10.00 till 17.00 var det shopping som gällde!
Mamma gjorde av med en förmögenhet medan jag själv var mer sparsam, men gud vad kul vi hade det!

Sedan bar det av hemåt igen till våra karlar som satt och drack bira och mådde väl dom också.
Vi åt lite god mat och drack ett par glas vin och njöt av en stressfri lördag.
På söndagen åkte mammis och pappis hem vid 11-tiden och sedan vid tre kom Malin och Fidde inom och fikade en runda! Kladdkaka, mums, mums!

Kvällen blev lugn och go, men visst önskar man alltid att helgerna varade längre...

Kom till jobbet imorse och började med det samma, utan att hinna sätta på datorn eller ta av mig jackan att stressa.
Chefen skulle "bara säga en sak innan han glömde det" vilket fick mig att stressa igång.
Han kunde väl ändå väntat till kl blev åtta och min arbetsdag började och tills jag fått av mig jackan och startat upp datorn, men nej, nej! Fasen vad trött jag är på jobbet, och på chefen.

Han ska iväg på fredag, "sportlovssemester" i över en vecka och idag gick han hem och var krasslig.
Jag kan nog meddela att krasslig det är han inte, däremot hyperstressad och på väg in i väggen är de rätta orden!
Och det går ut över oss alla, kan han inte bara inse att detta kommer gå åt skogen om inte han gör nåt åt det!

Mogge ska lägga in en liten vink till en annan redovisningsbyrå (den hans företag anlitar) på måndag om att jag letar annat och är intresserad.
Vet att den byrån har 100 gånger bättre koll och att dom endast jobbar med bra och pålitliga kunder
OCH att deras chef gör sitt jobb!!!

Hade varit skönt att komma härifrån och det är det inte bara jag som känner, det kan jag lova, för det har vi pratat om!

Men nu sitter jag här och fryser på min jobbestol, det var hemskt vad kallt här var idag, ja ja, det är bara en halvtimme kvar, Jag överlever nog! :-)

Jobba jobba!

Kram
Emma

PS. Utbildningsträffen i fredagseftermiddag var jättebra! Som vanligt lärde man sig nya, bra och intressanta saker! DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0