Nu får det väl ge sig...

Jaha då ligger jag här hemma i hög feber, hosta och en snorig snok igen.
Är jag någonsin frisk.
Det började redan i natt, vaknade (som alltid) vid ett-tiden och frös nåt fruktansvärt
Det är inte ofta jag har frossa men det var det verkligen, till sist orkade jag ta mig ur sängen för att hämta en stor tjock varm tröja också kröp jag ner under täcket igen och frös vidare.
Vid fem ringde Mogges klocka (har den på ringning kl 5 men går inte upp förrän 5.30...)
Då gick jag upp och tog ett glas alvedon eftersom jag kände att nåt var fel, verkade som förkylningen även satt sig på öronen för mitt balanssinne var ur form och jag var yr som bara den. Sen satt jag i sängen halvt slummrande och hostade och frös tills Mogge åkt vid ca 5.45.
Därefter la jag mig ner igen och läste lite i min bok, men när klockan närmade sig halv sju gick jag upp och satte mig framför brasan. Banne mej att jag skulle till jobbet idag, tänker inte ha två karensdagar på en månad, det sätter jag stopp för. Då får jag ligga för döden i så fall.



Vid 11-tiden kändes det verkligen som jag låg för döden och bestämde mig för att kompa halva dagen och ge fasen i att gå ut och äta med Mogge och hans nyanställde som vi bestämt. Var ändå inte hungrig.

Så nu är jag här hemma och värmer mig vid brasan.

Hade för en stund sedan Jehovas vittne på besök...suck, varför idag...
Sa att jag var sjuk och då backade han direkt, när jag sedan snabbt meddelade att jag inte var intresserad, sprang han nästan tillbaka till bilen, utan att propsa på mig nåt (vilket dom brukar göra!!!)
hi hi hi

Tänkte strax ta mig en dusch och sedan somna i en av fåtöljerna framför brasan.
Kanske ska jag ta en alvedon igen.
Tog en vid 5, en vid 8, en vid 11.30, så kanske att jag ska vänta en liten stund.
Men pyton mår jag (nu vet jag hur det känns för et killar när ni har en bobba i näsan, då gnäller ni som jag gör nu... hi hi)

Host på er alla i feberdimman
Kom inte närma mig!

Emma


Kommentarer
Postat av: Mickan

Hej där sjukling!

Evigheter sedan igen, tyvärr!

Ville bara säga Hej, se till att bli frisk nu!

Saknar dig!

Kram kram Mickan i Knäred :)

2009-02-20 @ 18:07:13
Postat av: glenndinvänn

jävligt segt det här influensan detta år tar priset

2009-02-21 @ 15:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0