Sömn, vad är det?

Jaha då var det morgon igen, och vart tog natten vägen?
Är det inte då man ska sova?

Gick och la oss vid nio igår kväll och kände mig någorlunda trött (ett mirakel!)
La mig och fortsatte läsa i "Flickan som lekte med elden" (den är sååå bra)
Närmare tio släckte jag lampan,
äntligen en natt jag skulle få sova ordentligt, tänkte jag.

Men vid ett vaknade jag av bankande huvudvärk och fick upp och ta huvudvärkstablett.
Hur snabbt tror ni jag somnade sen då...
Nä, då var det kört igen, tankar som flög runt i huvudet, som för den delen bankade på ganska länge.
Så klockan halv fyra tittade jag sist på klockan, därefter har jag väl slått ihop ögonen.
När sedan Morgan går upp halv sex kan jag inte somna om,
ligger och tittat i taket till klockan är sex, tar fram min bok och läser till halv sju och sedan går jag upp...
och nu sitter jag här, ganska pigg, men groggy...
Det blir väl sovdag på lördag också.
Lördagar är from förra helgen nu mina officiella sovdagar! herregud!

Ikväll ska jag prova någon lugnande "sömntablett", nåt receptfritt som Morgan har köpt.
Gillar inte att stoppa i mig sånt jag inte vet vad det är men, får det mig att sova, så är det nog värt det.
Min ryckande ögonlock verkar ju inte bli bättre av mindre sömn i alla fall... :-S

Men nu ska jag ut och starta bilen (och nu startar den som den ska!!) och driva in till city,
jobba, jobba, jobba
Det är ju det livet går ut på... eller?

Puss och hej ;-*
Emma

Kommentarer
Postat av: glenndinvänn

jag vet något som kan få dej att somna:)

men det är helt upp till morgan att bevisa vad han kan;) moahhaa

2009-02-19 @ 20:22:45
Postat av: Anonym

Det är oftast jag får honom trött... mohahaha



;-)

2009-02-19 @ 21:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0