Detta är skönhet!

  

Jag  längtar efter att få ta över skogen hemma och göra den till den finaste skog i Sjöared!
Men innan dess ska utbildningen gås klart också ska jag lära mig sköra skotare och använda motorsåg!!

Ha ha

Nu tror ni jag är tokig
Men det är jag inte
Jag tänker bara göra en mycket viktig sak för mig själv
Se till att nästkommande generation ska kunna ta över en fin skog
precis som jag ska göra nu!

Det ska bli både fantastiskt med jobbigt!
Men jag ska aldrig svika pappsen!

I helgen när vi var hos farmor (jag, brorsan, mamma och pappa)
såg jag hur det glittrade i ögonen på min bror när vi började prata om att han vill ta över gården
(som våra föräldrar äger, men som farmor bor i)
Hade jag kunnat hade även jag velat ta över den, men jag väljer ett liv med Morgan och Max istället.
Kanske kommer jag ångra mig en dag,
men just nu är jag så pass lycklig med Morgan att jag skulle kunna ge upp nästan allt för hans skull!
Dock inte skogen! ha ha!!

Nu ska jag fortsätta med uppgifterna till modul 4 på utbildningen
Ska vara inne den 25/1
Och snart ska jag väl försöka somna också
Annars kommer jag aldrig upp imorgon!!

Puss, kram
och god natt

Emma

Kommentarer
Postat av: glenndinvänn

jag vill oxå ha en skotare o skördare till min skog

allt jag har är en liten "grålle" med vagn men ingen kran ja e stark :)



hur mkt mark har ni? får man fråga de?

2009-01-13 @ 14:08:47
Postat av: Emma

50, alldeles lagom att börja med, sen kan man ju alltid köpa till om det skulle behövas.. hi hi

/Emma

2009-01-13 @ 18:59:05
Postat av: glenndinvänn

50? tunnland eller hektar:)



jag har 70 tunnland och det är nog precis vad jag hinner med:)

2009-01-15 @ 13:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0