Larm, en mycket bra investering!

På självaste natten till julafton hade vi snokande människor i vår by, 
dom  trodde dom skulle kunna stjäla nåt litet,
som säkert inte skulle ge så mycket pengar men som istället skulle förstöra våra oskyldigas liv.
Kränka oss genom att stövla in och rota i vårt privatliv.



Vi hade tur och en granne fattade att något var i görningen och tände ytterbelysningen.
Det hon såg då var skrämmande.
Flera personer sprang snabb från både hennes tomt samt grannarnas tomt,
satte sig i en bil en bit i från och körde med räserfart därifrån.

Inte ens hundarna sa ifrån...

Fy blä, usch.
Ibland borde det finnas dödsstraff.

Nu ska jag åka hem och sätta in larm som vi beställt!
Äntligen har det kommit!!

//Emma

Kommentarer
Postat av: glenndinvänn

syrran hade inbrott trots larm på alla fönster,dörrar + rörelsedetektor i alla rum



det sket dom totalt i

ett inbrott tar i genomsnitt ca 10 min



så.. dressera upp hundarna bättre o skylta med dom :)

Yoggi den bruna hunden käkar upp dom om dom kommer in här :)

oftast tar dom ju något annat hus som är lättare



kram

2009-01-17 @ 13:21:05
Postat av: Emma

har ingen hund längre, hon bor hos mina föräldrar...

Men det är klart, Smulan (min väldigt lilla kissekatt) skulle nog också äta upp tjuvarna om dom kom in här!! :-D

Ge Yoggi en puss på nosen från mig! :-)

//Emma

2009-01-17 @ 15:38:32
Postat av: Emma

Morgan säger: 90% av alla inbrott i hus, sker i de hus som inte har larm!

De andra 10% sker oftast av drogpåverkade eller "nybörjare".

2009-01-17 @ 15:42:50
Postat av: glenndinvänn

hrmm ja ja o vem lyssnar du på han eller mej;)



syrran har larm och har haft inbrott av icke påverkade.. polisen fick tips så dom vet vilka dom e men kan inte bevisa det så..



var i morgans statistik hamnar detta under ;):)??



2009-01-17 @ 22:50:53
Postat av: Emma

(inte jag som kom på detta:)

Morgan säger: Markaryd!!

2009-01-19 @ 22:27:58
Postat av: glenndinvänn

pust :) vet ju att vi inte kommer från markaryd inte ens småland ju :)



halland e bäst...lr hur emma?

2009-01-22 @ 22:38:41
Postat av: Emma

Halland rules!!!

2009-01-25 @ 21:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0