Vilken fantastisk helg...

...jag har haft!
Igår tog jag mig ner till Sjöared och var där runt halv elva.
(ensam, Morgan och Max var i Halmstad, på busfabriken, med Henke och hans två barn Mika och Milo, Max kusiner!)
Det första jag gjorde när jag kommit dit, förutom att gosa och hälsa på Bella var att skura ett handfat fullt med blod.. ha ha, pappa fick precis näsblod när jag kom (är jag så jobbig.. hi hi) Och då har äter mycket och starka tabletter för sina leder så blir det väldigt lätt forsande blod när han väl skadar sig eller får näsblod.

Så näst intill en timme hade han detta. Då hann han använda tre blodstoppande "tussar", några spray blodstoppande nässpray, massor med papper, en handduk, också blödde han ner både tröja och byxor. Stackars pappsegubben!

Hade med mig lite presenter, bara för att jag ville, pappa fick ett par snygga kalsingar, mamma en snygg ny sjal och Bella (självklart måste hon också få nåt) fick lite hundgodis!



Sedan satt jag och mamma och försökte få ihop lite svar på frågorna som ska in idag.
Alltid får vi några fnissattacker när vi försöker tyda vad vi skrivit på kvällarna innan... ibland är man nog lite väl trött när man sätter sig med det, svenskan är inte riktigt vad den ska vara då!! ha ha ha

Vid halv ett värmde pappis lite soppa till oss, Pehr kom inom och åt lite med oss, men han försvann ganska snabbt sen igen, då han på kvällen skulle upp till Ljungby och festa!

Mamma och jag fortsatte med frågorna och när klockan närmade sig tre tog jag mig neråt knäred till Frida medan mamma skulle ta och vila lite.

Det var jättekul att äntligen få träffa Frida igen.
Dom hade det så mysigt i sitt lilla hus, blir lite avundsjuk...
varför...
jo, ett så stort hus som vi har blir aldrig sådär mysigt som ett litet hus blir.
Riktigt kul om dom ska köpa huset med (hyr det nu)
Hennes sambo Pierre var också jättetrevlig, har ju inte fått chansen att träffa honom innan.
Hoppas verkligen vi håller kontakten nu och att vi kanske kan träffas alla fyra snart!

Stannade hos Frida och Pierre till närmare halv sex, då hade jag fått ett samtal från mamma en stund innan att hon och pappa hade kommit överrens om att vi skulle beställa lite mat som jag kunde ta med hem. (hi hi, dom orkade inte laga mat!!) Så jag tog mig ner till gamla knäreds-pizzerian och hämtade lite mat, hälsade på nån gammal knäredsbo i min ålder och körde sedan hem till Sjöared igen.

  

Vi smaskade i oss pizza och kebab i pitabröd som vi beställt och sedan jäste vi framför tv:n en stund innan jag tog mig hemåt vid halv nio-tiden.

Tror inte jag är ensam, men visst är det underligt att så fort man kommer hem till mamma och pappa så njuter man och får en sån inre ro. Den ro kan jag aldrig få här hemma. Är det för att det är så mycket man "måste" göra här??
Konstigt fenomen, men samtidigt underbart när man väl är "hemma".

Idag har vi haft morgans föräldrar på förmiddagsfika, jag gjorde scones till oss. Och vid lunch tog jag mig in till stan och veckohandlade medan Morgan och Max körde fyrhjuling ute på åkrarna häromkring (kill-göra)
I eftermiddag har jag skrivit det sista på frågorna och skickat in dem. Så nu njuter jag i soffan med ett glas vin och med en snarkande Max vid sidan om mig.

Trevlig söndagskväll på er alla!

Kram
Emma

Kommentarer
Postat av: glenndinvänn

becca min lilla tös är hemma ikväll med hennes pojkvänn och tar det lungt.. hon känner nog samma som det du beskrev.. för hon ligger bara på soffan o slappar )

2009-01-25 @ 17:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0