Slappedag!

Idag har vi haft slappedag,
för igår var det ju grillfest som gällde.
Riktigt trevligt folk och underbart god mat
Vildsvin grillades, inte fy skam!



De flesta var faktiskt i min ålder så vi hade mycket gemensamt!
kul att få träffa lite nytt folk ibland
Och henkes nya brutta var mycket trevligt
ser fram emot att få träffa dem snart igen

Så hur såg denna dag ut då
jo jag tog mig upp vid halv tio
medan Morgan inte vaknade till liv förrän halv tolv.

Men så är det när man dricker.
Själv drack jag inget då jag skulle köra
och samtidigt har jag tankar om att bli nykterist.
Alkohol kan skada
mer än ni kan ana
Jag känner inget behov och ingen glädje av att dricka
sprit för mig är förknippat med sorg och rädsla
varför utsätta sig för det?
I alla fall, jag tog mig alltså upp vid halv tio, gjorde lite frukost och la mig på soffan i tvrummet och fortsatte läsa i min bok: "I den innersa kretsen" av Viveca Sten,

läste ut hennes första bok " I de lugnaste vatten" igår morse och blev så förälskad i hur hon skriver och berättar att jag sa till Morgan att jag måste ha hennes andra bok som kom ut i mars.

 

Så det var bara att åka in till stan igår förmiddag så att jag kunde smita in på bokhandeln och inhandla den längtade boken, så nu har jag alltså börjat läsa i den.

När Mogge tagit sig upp vid lunch slappade vi i soffan ett tag innan  vi värmde till lite mat från gårdagen.
Vid halv fyra bar det av ner till Mogges pappa för en kopp kaffe, Morgans mamma åkte igår upp till arvidsjaur så vi får ju titta till lille pappsen om dagarna.
Sen bar det av in till stan för inhandling av mat till både kvällen men även till morgondagen då Mela och Andreas ska komma upp till oss, ska bli riktigt kul :-D

Jag vet inte var enegin kom ifrån men när vi kom hem blev jag så sugen på att rensa landen på framsidan och börja rensa i skåp och städa inomhus, så det är det jag gjort fram till för en timme sedan.
Fint blev det kan jag lova.

Måste berätta om det fina besök vi fick idag.
Det var Kotte Igelkott som kommit på besök


Kotte törstig


Kotte sömnig


Kotte släpper inte in oss altandörren är hans! hi hi


Sov så gott alla läsare!

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0