Två dagars rensning!!

De senaste två dagar har endast handlat om en sak, rensning!!

De  som sett hur vårt garage sett ut kommer få en chock nu,
vi har slängt, slängt och slängt saker.
Två rundor till tippen och en massa eldning av gamla saker.
Ändå är det en del kvar
men OJ vilken förvandling.
Från att inte ens få in en enda bil i vårt dubbelgarage får vi nu in både Mc, Maxs fyrhjulingar OCH en bil!!!!



Även gymrummet är rent från kartonger av alla dess slag
tex med julpynt m.m som stått där ett tag...



och alla mina lådor från förra lgh, nu är det rensat i och ställt iordning
snyggt och prydligt i förrådet
I detta rum kunde man inte ens få in en fot förut!!



Vi är nästan själva chockade över hur mycket plats vi fått nu! :-D

Så igår var det en stor dag.. hi hi.. min namnsdag såklart!!
Fick jättefina rosor av min Mogge, självklart med pärlor som jag gillar :-)



Jag beställde äntligen, i tisdags, tapeterna till nya tvrummet,
hoppas på att de kommer idag,
hade ju varit kul att få upp dem innan semestern är slut,
vi som skulle ha klart hela rummet innan semestern..
hmmm... vad gick fel... ha ha ha

Idag kommer lille Max igen,
hoppas på fint väder denna sista semestervecka, men enligt väderprognosen ska det vara skitväder.
Detta är nog den semester med sämst väder jag haft under hela min arbetande livstid!!!
Inte en enda gång har jag kunnat ligga i solen, eller kunnat åka till havet, inte ens ner till sjön har vi kunnat åka för att bada...

Och idag regnar det och är sol samtidigt, inte ens det funkar...
så nu ska jag sätta igång en maskin tvätt och plocka ur ren disk från diskmaskinen
och sedan blir det att göra sig lite iordning och börja på förberedelser inför lunchen
Mogge har tagit sig in till Halmstad för inhandling av riktiga rygg-, bröst-, arm-skydd till Max som han ska ha när har kör fyrhjulingen, en väldigt bra idé!!

Nähä, tvätten väntar!

Puss på er alla

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0