Ääääääntligen fredag!

Snabbt dunsade jag nedför trappan, ut genom glasdörren, det ösregnar...
Snabbt gående, lämnar jag posten, tillbaka igen, över vägen med sikte på parkeringen.
Stannar för att köpa en liter jordgubbar (stackars de som står ute och säljer i detta väder).
Sedan snabbt in i bilen, på med motorn, backa och jag fräser iväg.
Tar fram mobilen, trycker fram nytt meddelande och spelar in.
"Ääääääntligen heeelg" skriker jag och sänder till Morgan!
Mina känslor har fått komma ut, nu kan jag äntligen ta helg också fräser jag hem!

Och inte en sak har jag planerat för denna helg!
Jag tänker ta dagarna som dom kommer..
och betyder det att jag kommer sova hela dagarna, så låt det vara så
Jag är äntligen ledig (jo visst, bara två dagar, men det är två låååånga dagar)

Ikväll verkar det komma en tjej och titta på min sängstomme som jag har ute på blocket.
Kan bli skönt att få in en extra peng men också att få bli av med sängen som stått i garaget och bara tagit plats.
Vi får väl se.
Nu ska jag krypa ner i soffan, dra ett täcke över mig och titta på tecknad film med lille Max.

Puss :-*
på er alla

Emma

PS. I onsdags var det student i Ljungby, kom precis ut från jobbet när hela tåget tågade förbi och skulle till sina "vagnar".
Jag säger bara STACKARE(!), för så mycket regn som det kom, då under ett par timmar, precis när dom sprang ut har jag inte sett på länge! Hoppas dom kunde se bortom regnet och fira precis som en annan firade när man tog studenten! Grattis till alla studenter 2009! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0