Köttfärslimpa oh avloppsrensning

En bra måndag, när hände det senast.
Hade fullt upp att göra på jobbet hela dagen, en chef på mycket bra humör och trevliga kunder!
Jobbade över en timme då en kund skulle komma in vid 17 och en kund skulle komma lite efter 17.
Så 17.30 tog jag min oranga fara och begav mig till hemköp för lite handlande.
Därefter bar det hemåt, en lastbil hade visst vält och 25:an var avstängd under stora delen av dagen, som tur var, var det längre mot annerstad, så jag kunde komma hem som jag skulle.
Väl hemma fick jag en välkommen-hem-puss av Mogge som börjat spakla på väggen i tv/bio-rummet.
Jag plockade in varorna och började genast fixa maten.
Köttfärslimpa, nypotatis, ärtor, morötter och mycket gräddsås.



Mums fillibabba!

Sen hade jag lovat mig själv att jag skulle städa toaletterna så det vara bara att börja efter att jag smält maten.
Det måste ju göras och vad skönt att ha det gjort redan på måndagen... bara resten av huset kvar till resten av veckan.. hi hi

Samtidigt som jag städade av toaletten började jag rensa lite smått i vasken, trodde väl det skulle bli bättre...
Oooops... fick snabbt ropa på Mogge då det helt plötsligt blivit helt totalstopp i vasken..
Fram med vask-sugproppen och en spann under röret också var det dags för super-rensning.



Efter lite pill och en lång vaskrensare till hjälp, rinner nu vattnet snabbare än någonsin...
Vilken tur att jag började kladda med rensningen! :-D
Och det luktar underbart på båda toaletterna!

Nu är det snart dags för soffslappande framför "2 och 1/2 män"

Jag är nöjd över min måndag!

Puss ;-*
Emma

Kommentarer
Postat av: glenndinvänn

2 and a half men är bäst,,har laddat ner alla säsongerna :)

va duktigt du e :)

2009-06-09 @ 13:33:41
Postat av: Anonym

Tack!

Kände mig duktig.. hi hi



Älskar oxå den serien!



Kram på dig

Em

2009-06-09 @ 16:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0