Underbart!

Vilken underbar lördag jag haft, och ännu är den inte slut.
Som jag hoppats på har det blivit en mycket lugn dag.
Började med att sova lite längre och gick inte upp förrän klockan var nästan nio (rekord!!)
Sen var det en mumsig frukost som stod på listan.
Under tiden vi mumsade frukost ringde Mogges mamma och undrade om jag hade tid att slinga hennes hår.
Dom skulle på 50årskalas ikväll och ville bli lite extra fin.
Ja, jag hade ju inget för mig så det sa jag gärna ja till.
Så efter frukost tog vi oss ner till dem, jag färjade lite slingor och tjabbade en massa.

Sen körde vi hem, jag satte mig en stund framför tv:n men upptäckte snart att det började närma sig lunch.
Och inte blev jag ledsen för det, jag hade nämligen lovat mig själv nypotatis, SILL(!) och gräddfil till lunch... jag läääängtade! Medan jag gjorde mat hann Morgan slipa det sista på väggarna inne i bio/tvrummet, bara städningen kvar till eftermiddagen.
Mogge och Max fick korv då sill inte är nåt dom gillar, kokte lite ägg, skivade gurka och tomat till också gick jag självklart ut i landet och klippte en knippe gräslök. Det var gudomligt!

Medan jag dukade av och rensade i köket tog Mogge och max på sig arbetshandskarna och rensade i nya bio/tvrummet,



ut med skräpet i stora trädgården och så satte dom igång en stor brasa.

Efter att än en gång suttit en liten stund framför tv:n fick jag sån lust för att baka nån sorts kaka.
Jag tittade i frysen, jomen visst, där fanns ju kvar röda vinbär, så jag gjorde en rödvinbärskaka och samtidigt några chokladmuffins när jag ändå höll på.

 

Vinbärskakan var mumsig med en klick grädde till som blev vår eftermiddagsfika.

Kunde sedan inte låta bli att sätta mig framför tv:n igen och fastnade för en serie.
Mogge dammsög bio-tvrummet (vilket inte var det lättaste eftersom det mesta var gipsdamm).
Sedan var det min tur. Jag torkade av allt och alla (ja nästintill) ute i vårt allrum/barrum/tvrum, dammsög och torkade golvet, där var dammigt kan jag lova. Imorgon får det bli resten av huset.

Nu håller jag på att göra piroger till kvällsmat, väntar bara på att degen ska jäsa.
Köttfärsröran är färdig, så det är snabbt att få ihop.
Längesedan jag åt köttfärspiroger, ska bli gott.

Hoppas ni haft en lika lugn men ändå händelserik dag som jag.
Det är skönt att bara ta dagen som den kommer ibland!
Oftast blir den bäst då!
Har ingenting planerat imorgon heller (förutom städning...om jag vill...)
Denna helgen tror jag blir den bästa på länge.

Puss på er alla

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0