Funderingar

Så, nu har jag precis satt lasangen i ugnen,
hittat en skål med godis på soffbordet,
nallat en godis och satt mig i soffan!

 

Hur har min dag varit idag då?
Ganska bra faktiskt
Har äntligen fått att göra igen och idag har jag kunnat fylla hela dagen med arbete!

Men hur kul är det egentligen på jobbet?
Jag skulle kunna hitta nåt mycket bättre
Det är riktigt dålig stämning
Ingen verkar trivas längre
Tror inte ens chefen trivs

Han hade "genomgång" med två kollegor till mig igår om årredovisning
eller rättare sagt, det var så han sa
men jag förstod redan när han stängde dörren om dom att dom skulle prata annat också.
Förstod på lite småsaker idag att dom hade pratat om annat

Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva känslan man har efter en dag på jobbet
Man känner sig lite utanför kanske
att jag och Jenny som kommit in sist inte behöver vara med på "allvarliga" snack
Är inte det lite orättvist och idiotiskt
särskilt om det är oss dom spekulerar om
"Kommer dom att vilja jobba kvar eller inte?"

Jag anar att vi inte kommer bli kvar så länge...  :-S
Jag är så rädd att Jenny kommer sticka
Gillar Jenny riktigt mycket, även de andra, men Jenny och jag har nog mest gemensamt och lättast att kommunicera.
Lider med henne när chefen ger idiotiska kommentarer eller muttringar.

Härom dagen fick vi irriterade blickar när jag och kollegorna stod och pratade på morgonen.
Vi frågade varandra vad vi gjort i helgen och hur vi mådde, helt normalt.
Och när klockan inte ens var 8, vilket betyder att ingen av oss ens börjat jobba.
Då ska han inte behöva gå förbi, ge oss arga och irriterade blickar och muttra nåt som "har ni möte, eller?"

Vi har redan en jäkla koll på oss om dagarna, och måste logga varenda minut.
Ska vi inte kunna prata 5 minuter på morgonen, verkar ju lite konstigt tycker jag.
Jag har aldrig jobbat på ett jobb där chefen har superkoll, har även fått höra från kollegorna att dom aldrig haft ett jobb där varenda minut kollas.
Visst ska chefen ha koll, men gör vi vårt jobb, kan vi väl få ta ett samtal med kollegan nån gång då och då.

Och gör vi inte vårt jobb, SÄG DET DÅ!!
För nu vet jag faktiskt inte om jag gör ett bra jobb eller inte!

Det är så stressande...

Usch vad mycket tankar.

Samtidigt som jag längtar efter ett annat jobb
trivs jag så jäkla bra med mina kollegor

Självklart har jag koll på lediga jobb, precis som andra på jobbet...
men jag hade så gärna velat att detta skulle fungera

Det är en massa funderingar
snurrar i huvudet hela tiden

Nu ska jag och mogge titta på lite tv
har satt i mig lite lasange och tänkte stoppa i mig ännu nån godis :-)

Kram kram
Emma

PS. Måste lägga upp en bild på de fina tulpaner vi fick av Frida och Pierre i lördags DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0