Starwars = sova!

Min söndag blev helt okej
vaknade och låg kvar ett tag i sängen innan jag gick upp och åt god frukost med mina två grabbar.
Sedan kom svärföräldrarna på besök och tog en kopp kaffe tillsammans med oss.
Vi satt och pratade om allt möjligt att snart hade klockan redan hunnit bli halv tolv och det var dags för oss att börja på lunchen. Mogge skulle göra helstekt kotlettrad med potatis och gräddsås.
Vi myste och hjälptes åt framför spisen medan Max spelade super mario cart på Wii.
När maten var klar gluffsade vi i oss så vi nästan sprack, det finns väl inget godare är än stek med gräddsås!



vart blev all mat av?, frågade sig Max. I magen såklart!

Sedan satte Mogge på Star Wars inne i biorummet och där satt vi alla tre i våra sköna biostolar och slappade.
Jag slappade tom så mycket att jag somnade.
Men så är det alltid när jag ska titta på Star Wars, eller Sagan om ringen, jag somnar alltid!!
Men faktiskt var det bara jag kvar när filmen väl slutade och då hade jag vaknat igen och fick i alla fall se slutet.
Max hade då satt sig vid Wii:et igen och Mogge hade tagit sig ut i Gym-rummet för att träna lite.
Medan jag bara slöade.



Eftermiddagen/kvällen blev inte mycket gjort heller, kommer nästan inte ihåg vad vi gjorde, men ute var vi  i alla fall inte, för vädret var ju inte det bästa :-P

Sist men inte minst hann jag även med en liten söndagsångest en stund innan läggdags..
Men så är det ju alltid..

Idag har varit en bra dag på jobbet,
hade mycket att göra, men inte för mycket, vilket passar mig PERFEKT!

Skulle träffat Anna efter jobbet, då hon ändå skulle upp ett ärende i Ljungby.
Tyvärr blev hon tvungen att säga nej, eftersom hon skulle hem snabbt, då de håller på att sälja huset och behövde göra iordning det. Men just som jag körde ut från Preem efter inhandling av cola light till Mogge (ni vet väl att han är cola light-beroende) och pratade med Pappsegubben som ringt och berättat om... nä, jag tar det längre ner...
I ALLA FALL när jag då körde ut där ifrån såg jag plötsligt en illblå volvo kombi köra frörbi.
Och det finns inte någon annan jag vet som har en sån bil.
Jag hade Anna framför mig.
Jag sa snabbt hejdå till pappis och ringde upp Anna och meddelade att jag körde precis efter henne.
Det resulterade i att vi pratade en bra stund om allt som hänt senaste tiden, medan jag körde hem.
Och bestämde att vi snart skulle höras igen och träffas för en fika!

Visst är det kul att prata med ens vänner
Det gjorde hela min kväll

Lagade för en stund sedan spagetti och köttfärssås
köttfärssås med både vitlök, basilika och parmesanost i, riktigt gott (även om jag inte gillar vitlök)
Max slängde i sig maten (var längesedan man såg honom äta upp allt på tallriken)
Även Mogge gillade vad jag gjort och åt som en häst.
Under tiden som spagettin kokade slängde jag ihop en äppelpaj som passade perfekt som efterrätt
Mums tyckte kakmonstret Max!! ha ha

Och nu sitter jag i soffan och surfar lite, messar med Mela på msn, och skriver på min blogg.
Hade passat perfekt med ett glas vin nu, men det kan man ju inte ta mitt i veckan... eller?? hi hi

Mogge ligger och slummrar jämte mig och Max spelar nåt jeep-spel på Wii (fasen vad duktig han är!!)

En skön måndagskväll!!

Kram
Emma

EXTRA
Lovade ju att skriva om vad pappa ringde mig om:
Jo det är nämligen så att vid 53 års ålder har nu pappa äntligen sökt ett nytt jobb!
Han är såååå supernervös över detta och måste ringa mig för att kolla av att han verkligen kan klara av detta
Han ringde mig på jobbet idag och undrade om han verkligen skulle ringa och kolla hur det går för ansökningarna, då det gått över en vecka sen sista ansökningsdagen. Detta hade jag meddelat pappa i lördags om att han skulle göra, var lite på, lite intresserad, det kan göra susen!
När han sen hade tagit mod till sig och ringt fick han ju ringa mig igen och meddela hur det gått, för då var han ju helt uppspelt igen. Dom hade inte bestämt än utan skulle höra av sig framåt, om nån vecka eller så.
Hoppas verkligen pappa i alla fall får komma på intervju, det kan ju sporra honom en del och få upp hans självförtroende. Annars är det inte lätt i den åldern att få nytt jobb. Men här säkte dom nån som var minst över 40 år!
Håller tummarna för honom!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0