X-trail, "Bella" och ett stort glas vin

Idag var det dags för utflykt ner till Sjöared för att hälsa på mamms och papps och för att reda ut lite uppgifter till vår utbildning. Utflykten gjorde jag själv medan Morgan och Max tog en lugn dag här i Romborna.
Jag drive-ade in till stan i förmiddags och fixade lite fika som jag skulle ha med mig ner.
Sen tog jag mig ner via E4an och tog en "raggarrunda" i Markaryd city för att förfriska mina minnen (bra som dåliga)
Självklart tog jag en runda förbi gamla jobbet. Tråkigt väder med bilder blev det ändå...

  

Saknar det så...
Sen tog jag mig in i djupaste skogarna och kom fram till mitt längtade Sjöared.
Bella var först ut för att hälsa och nosa på min nya bil, men mamma och pappa var inte långt efter.
Innan jag ens hann få ut allt jag hade med mig i bilen tog pappa över bilnycklarna och var på väg ner mot Knäred för provkörning. Han gillade den!!
Sen var det min tur att prova på deras splitter-nya X-Trail som ju inte gick av för hackor.
Fy fasen vad stor den var, och turbon gjorde ju allt.
En disel med ett jäkla tryck, det är inget jag provat innan!
Mamma provade självklart också min bil och jag och Bella följde med
Mitt under färden tyckte vi det blåste in lite väl mycket och fick skrattanfall när vi märkte att bella ställt sig på knappen så att rutan åkt ner och hon nu stog med nosen halvt utanför och tungan fladdrande i vinden.
Det är inte första gången detta händer men man lär sig aldrig.
Snabbt hittade vi spärrknappen, körde in till kanten och asgarvade.
Bella... hon fattade ingenting! XD

Tog oss in och åt lite goda mackor, snackade lite och njöt av att träffas igen.
Sen var det dags för arbete för mig och mamma
Fick en del gjort, men har ändå kvar ett par frågor som ska göras på varsitt håll i veckan.
Sen fick jag mamma att äntligen komma åt sin internetbank, verkligen på tiden, det är ju ändå 2009!
Hon blev så facinerad av att kunna betala en räkning via nätet, helt otroligt och roligt sa hon... hi hi!
Hon får gärna betala min räkningar med om hon vill (från hennes konto!! ha ha ha)

Till fika kom Pehr och hans kompis Conny inom och tjattrade lite, tur att jag köpt några extra kakor! :-)
Dom skulle ta sig till Ljungby framåt kväller för nån fest, så dom blev inte långvariga,
dom tog sig en runda upp på gården också för att mecka med motorcyklen sen stack dom hem till Pärans lgh i M-ryd.

Mamma och jag fortsatte och vid sextiden hade pappsegubben fått ihop lite kvällmat till oss!
Vi hade då satt stopp för denna dagens arbete och jag hade hjälpt mamma med inloggen på internetbanken, så vi åt och njöt av det vi kompletterat idag.
Efter många pussar på Bella och hejdå till päronen tog jag mig hem i min oranga fara,
efter snöfall och en inbromsning för en kanin är jag nu hemma och sitter i soffan med datorn i knät med ostbågar (less fat...??!!) på ena sidan om mig och ett stort glas vin på andra sidan.



Njuta det vet jag hur man gör!

Mogge och Maxen har somnat in så jag tar tillfälle i akt (jag som aldrig kan sova) att fortsätta läsa i min underbara bok.
Inte långt kvar nu, spännande!

Hoppas ni läsare haft en underbar lördag ni också
Hoppas ni får en ännu skönare söndag imorgon!

Lyckliga kramar från
Emma

EXTRA TILLÄGG
Gårdagens kväll blev super lyckad.
Helt otroligt roliga, trevliga och sköna människor, Jerry, Pernilla och lilla Vilma på 2 år.
Det blir nog många träffar framöver!
Riktigt kul med nya vänner!
Kram på er alla

Kommentarer
Postat av: glenndinvänn

rolig läsning!

Bella e ju grym skaffa aircondtion.Yoggi likes

2009-03-09 @ 09:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0