En ledig dag

Skönt med en extra ledig dag denna vecka.
Dagen har mest gått åt till måsten.
Men det är ju ändå bättre än att jobba.

I morse kom Morgans föräldrar och jag gjorde scones som frukost till oss.
Efter att ha städat undan lite och suttit en runda i solen tog jag tag i lunchen som blev kotletter, potatis, sås och grönsaker. Enkelt men supergott.
Under tiden hade Mogge och Max mest spelat datorspel och kört runt på den ganska nyinköpta (begagnade) Dirt bike'n.

När sedan Max däckade i en fåtölj, tog vi chansen och satte upp en rad med takplattor i "biorummet".
Skönt att ha börjat på det projektet igen.

Sen var det att göra sig i ordning för vid 18 var vi bjudna till Morgans syster, då hennes son fyllde år.
Grillkväll med släkten och avslut med kladdkaka och grädde.

Nu har vi precis kommit hem och jag hade så smått tänkt krypa ner i sängen.
För mot vad alla andra verkar göra så jobbar jag tyvärr imorgon.
Men har bestämt mig för att gå vid lunch, (eller har frågat och fick nån muttring till svar från chefen som jag tog som ett ja), och då ska Mogge ha lämnat Max och vi ska ta oss till Växjö för en mysig eftermiddag på stan.

*jäsp*

Har inte kunnat slappna av idag,
tänker bara på jobbet när man är ledig så här mitt i veckan...
inte bra...

Jag längtar till semestern!!

God natt
Emma

Kommentarer
Postat av: glenndinvänn

Låter som om du skulle behöva lite semester:)

kladkaka d e gott dt...mmm

2009-05-22 @ 13:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0