Magsjuka?

Efter en härlig och innhållsrik långhelg stod jag i morse och skulle göra mig iordning när jag plötsligt fick en illamående känsla, följd av riktigt magknip vilket resulterade i att jag snabbt fick ta mig till toaletten, där jag satt ett tag...

Så nu sitter jag här i soffan, har varit på toaletten ännu en gång och har nog insett att det inte blir någon jobbedag idag.

Sitter och funderar över vad det kan vara. Har ätit en massa grillat i helgen, det kan ju vara nåt i det som gjort mig dålig. Men kan det ju även vara magsjuka. Men jag hoppas det stannar här och inte blir värre.

Min långa helg har varit underbar och fylld med besök av släkt och vänner.

Torsdag kväll hade vi Jerry, Pilla och Vilma på grillkväll hos oss.
Jätte trevlig kväll och mycket god mat.
Senare på kvällen kom även Marina och Hasse inom en liten runda.
Kul med folk i vårt stora hus :-D

Fredagen blev utedag och vid lunchtid kom Max till oss och vi fortsatte att befinna oss ute i trädgården i den underbara solen! På eftermiddag beslutade vi oss för att slå en pling till min bror och fråga om han ville komma till oss och äta lite hemlagad pizza på kvällen. Han tackade ja och Max blev superglad.

Max stora idoler just nu:
Pehr (min bror)
Robin (Morgans systerson)
Hasse (Morgans systers sambo)

Lördagen började med glass på torget framåt lunchtid och lite inhandling, av exempelvis allergimedicin till stackars lille MAx som är OTROLIGT allergisk och blir så dålig av det fina vädret och all pollen...

På eftermiddagen bjöd vi in Mogges föräldrar på fika och även Marina som befann sig nere hos dem kom inom.
Sittandes i solen njöt vi av kaffe och kaka. Och med Marina bestämde vi att hon och Hasse skulle ta sig ner till oss även på kvällen för lite grillning och filmtittande. Ännu en jättetrevlig kväll.

Igår hade solen gått i moln och vi bestämde oss för att fortsätta med "biorum blir tvrum"-projektet.
Jag rev ner resterande tak och sedan började vi sätta upp takplattor vi köpt.

 
 

Vi bestämde oss för att sätta upp en rad och sedan se hur det blev och därefter bestämma om vi fortsätter eller måste regla taket. Tyvärr fick vi ganska snabbt en insikt om att detta inte skulle bli bra och pga det ojämna taket måste vi nu regla alltihopa för att få det rakt. Tråkigt men nu kan vi ju dra el och sätta spotar i taket direkt!

  

Vi fortsätter så sakterligen i veckan och till helgen, när vi lämnat Max kan vi ägga mer krut på det.

På eftermiddagen kom Robin inom och Mogge hjälpte honom att fixa nåt med ljudet i bilen
(lyssnade inte så mycket på vad det var.. hi hi)
Och efter en stund dök även mammis och pappis inom, då de varit på "Annas kuriosa" och köpt ett sorts barskåp i gammal modell.
Vi tog lite kaffe och te, pratade skog och sedan fick de även kolla in vår nya tv innan de åkte.
Kvällen blev lugn, och för första gången på hela helgen var vi ensamma
(nja, Robin kom inom en runda till, men bara på snabbvisit) och vi somnade ganska tidigt allihop.

Men nu sitter jag alltså här och mår lite tjuvtjockt och har under tiden jag skrivit varit och besökt "hemlighuset" än en gång. Not good!

Nu ska jag kolla en stund på tv och hålla tummarna för att magen rättar till sig.

Kram på er alla.
Emma

Kommentarer
Postat av: Mickan

Hej där little sjukling!

Jag hoppas att du inte mår allt för dåligt..

Och att du snart slipper "hemlighuset!

Kram kram



Tänker på dig!

2009-05-04 @ 17:07:48
Postat av: Emma

Lite bättre idag, men jobbigt.

Vågar inte röra mig många meter ifrån "tjottahejti"

hi hi!

Kramis

2009-05-05 @ 08:23:24
URL: http://emmgot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0