2-timmars kö, hur dum är människan?

I lördags var det då dags, jag och Mogge tog oss upp till Ullared,
Vi hade bestämt detta innan premiären av serien, men usch så dumt att det blev just denna helgen.
Vi var uppe närmare 10 på förmiddagen och då var kön redan lång, lång, lång!
Därför tänkte vi att vi skulle vara smarta och gick en runda i alla de andra affärerna utanför och sedan tog vi även och åt lite i hopp om att det skulle ha lugnat ner sig närmare 12. Klockan 11.40 bestämde vi oss för att ändå göra ett försök och ställde oss i kön som var långt upp mot sista parkeringen.
Jag som har lite bättre tålamod stod hela tiden i kön, jag hade förberett meg med vantar och varm jacka så jag hade det bra. Mogge körde jag iväg så att han fick gå på netonnet en gång till m.m, han hämtade kaffe till oss och fixade. Så när klockan var 13.20 var vi då äntligen inne. Vi var självklart beredda på att man inte skulle kunna komma fram nånstanns med så mycket folk, men oh my god!
Jag fick tag i lite hushållsartiklar och självklart en väska


men trosor och sockar, som var en sak jag skrivit upp fanns inte en chans att komma åt, kom inte fram pga allt folk... julklappar till Max var lönlöst att hitta, leksaksavdelningen var den avdelning där det var absolut mest folk.
Mogge och jag hade direkt delat på oss i affären och hade varsin vagn vilket var kanon, hade aldrig gått att gå tillsammans. Mogge hittade både några tröjor till sig själv och massor med kläder till Max.
Det gick snabbt i kassorna ut och när klockan var 17.00 körde vi ifrån Ullareds parkering, efter att även ha hunnit kabla igång en annan bil som inte startade och hunnit köpa några underbara munkar.

Så fast än det var 2 timmars kö in, det var alldeles för mycket folk, och vi inte hittade en enda julklapp, så var det ändå en rolig dag, en trevlig dag och en glad dag. Ingen av oss var på dåligt humör, och jag har ju verkligen hittat en perfekt man att ha med i Ullared, han tyckte det var jättekul, (förutom kön och allt folk), har aldrig varit med om en man som inte gnäller och pustar och säger "är du inte färdig snart". Men Inte ett ljud från Mogge, I love him!

Idag har det då varit alla pappors dag <3
Jag som skulle sova så himla länge idag var uppe kl 8 och började min dag med att tvätta och städa
halv tolv var jag ganska färdig och då var det snabbt att göra sig iordning för att åka ner till Mogge päron för lite mat. Mycket trevligt och underbart god mat i form av porterstek!!!!
Hemma igen vid 15 och innan jag hann få av mig jackan kom jag på en sak jag skulle gjort för flera helger sedan.
Jag skulle flytta katthusen till en högre plats och isolera dem lite till med frigolit, sagt och gjort, det gjorde jag, myste även till det med några lyktor!


Samtidigt som jag flyttade katthusen fick jag upp ögonen för hur sjukt mycket löv vi hade på altanen, det gick ju tom upp över mina stövlar när jag stod i högen... :-S
Så snabbt fram med pressening och räffsa.


Före...  


...och efter!!

Nu är jag ganska trött, inte så konstigt
blir snart söndagspizza (köpt!)
och sedan slappe, slappe, slappe!

Kram från
ullareds-freaket
Emma

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Visserligen gillar jag Ullared... men phu jag är inte avis idag, jobbigt med så mycket folk! Roligt att ni haft en bre dag iaf! Kram

2009-11-08 @ 21:40:48
URL: http://mammaalekspyssel.blogspot.com/
Postat av: Mickan

Hej där din Ullaredslus :)



Jag kunde tyvärr inte låta bli att asgarva om er dag...! Stackare som inte fick tag på det ni skulle! Ett litet tips, åk på vardagen sent som sjuttsingen, det har vi gjort alla gånger detta året vi har varit där! Men visst nu är det snart jul och det förklarar ju en hel del!

Tänker på dig,



Kram

2009-11-09 @ 16:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0