Choklad, glögg och härliga vänner

Oj oj, vad tiden går snabbt och dagarna bara flyger förbi.
Förra fredagen jobbade jag halvdag, därefter var det föreläsning via telebildssändning som gällde för mig och mamma. En mycket intressant eftermiddag med ämnet jakt i spetsen!
Därefter drog vi till granngården då mamms skulle köpa en ny regnjacka till Bella (vovven) och då blev jag kär...
Jag hittade denna ursöta mössa, som bara måste bli min.



Och det blev den, jag är urnöjd, och oj vad varm den är!

I lördags hade svärföräldrarna bjudit upp sig själv till oss för att räffsa alla våra löv...
Kl 10 stod vi beredda ute och väntade på dom
jag i full färd att byta mina däck på bilen och Mogge och Max stod redo med räffsor
och kl 10 kom dom.
Svärfar hjälpte mig med vinterdäcken och svärmor hjälpte till med lövräffsning.
När mina däck satt på räffsade vi alla framsidan och plattade även till alla tuvor som de där förbannade svinen gjort, så nu ser det lite bättre ut...
Kan meddela att min fantastiska svärföräldrar inte nöjde sig med att räffsa framsidan med oss, utan när vi gav upp och gick in fortsatte dom med baksidan och räffsade upp alla våra löv. Dom är helt underbara! <3

På kvällen blev det sedan en mycket trevlig pyssel och tv-spels kväll hos Alexandra, Andreas och Amanda.
Inte för att vi fick så jättemycket pysslat, svårt så sent på kvällen och med lite vin i magen.
Men det var mycket trevligt och underbar mat blev vi bjudna på oxå!
Underbart att ha så fina vänner alldeles intill som grannar!

Men söndagen blev slapp!!!
Låg faktiskt på soffan nästan hela dagen.. hi hi
Läste mycket i den fruktansvärda boken "flyga drake" som jag läst ett bra tag nu... men blir väl klar med den ikväll eller imorgon kväll. Tycker inte om boken, den är alldeles för negativ och mörk och hoppas att slutet blir ljusare än vad den hittills varit. Återkommer om slutligt omdöme när den är utläst.

Den där idén jag hade i min hjärna förra veckan blev dels verklig i fredags kväll, symaskinen åkte fram och en tredjedel av idén blev klar, ett himla jobb men oj så fint inför julen, fortsätter framåt helgen igen, så än får ni tyvärr inte se resultatet, men den som väntar på nåt gott...

I helgen fick jag även ÄNTLIGEN smaka Marabou's "vinter"-choklad, oj oj, vad god, särskilt med glögg till!
Så idag efter jobbet, efter att ha hämtat ut ett paket innehällande lite böcker som ska bli julklappar, så shoppade jag på mig hela 3 chokladkakor, ifall de skulle ta slut i butiken den närmsta veckan... hi hi
Jag har nämligen letat och letat och letat efter den här chokladkakan på citygross hur länge som helst, oxå säger Alek i helgen att hon visst hittat dom där... what?? Men fick även reda på att det inte bara var jag som letat ihjäl mig, så dom har troligtvis varit tillfälligt slut när jag varit där. Idag inhandlades dom däremot på Ica, där dom hade en hel del kvar! Mums mums!



Nu blir det lite plugg igen, satt igårkväll och fick fram lite frågor som är en av uppgifterna på modul 7 som ska vara inne på söndag. Måste komma lite längre ikväll. Sedan kommer mamms och papps upp och hälsar på, på lördag och då ska vi försöka bli klara med modulen och få den inskickad, en hel dag innan den ska vara inne... hi hi.

Puss och kram på er alla jul och pyssel-freak
och alla andra med för den delen!

Love
Em

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack så mycket :) fin mössa förresten! kraam

2009-11-19 @ 11:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0