Lussekatter!!!


Idag har jag både bakat och ätit mina första lussekatt för i år.

Då jag och Alexandra nästa lördag ska ha julpysselkväll här hos mig hade jag också lovat att det ska finnas lussebullar att vräka.
Så i förmiddags kände jag för att göra den första satsen av lussekatterna (äts alltid upp innan jul så det kommer nog bli fler satser framöver).
Det blev 4 fullproppade plåtar.
Två med mammas gammla hemliga, saftiga recept och två plåtar med mjölkfria lussekatter.

Vid klockan ett dök mina underbara föräldrar upp och då var det dags för pluggning!
Imorgon ska modul 7 vara inne på utbildningen, och jag kan stolt meddela att vi även denna gång lämnat in den en hel dag innan!! ha ha ha
Sedan började vi även lite smått på nästa modul som faktiskt inte ska vara inne förrän i januari, men där vissa delar måste göras redan nu i december. Kändes skönt att börja på den.

Vi fikade självklart med lussekatter och julmust och hade en fin eftermiddag även om det var mycket plugg.
Pappis som är den finaste pappis i världen hade självklart fixat både granris och tujaris till min och Alexandras pysseldag nästa helg, så skönt!!
Imorgon blir det troligtvis en runda ut i skogen ändå, för inte kan man ha julpysseldag utan lingonris och mossa (hoppas den kan hålla sig hela veckan om den ligger ute).

Nu har Mogge kommit hem efter att ha varit iväg i Halmstad och fixat MIN JULKLAPP!!!
Jag är såååå nyfiken och har absolut ingen aning om vad det kan vara... aaahhhhh
Så nu väntar jag på kvällsmat som min skatt fixar till, det blir lövbiff ikväll!

Hoppas ni haft en lika fantastisk lördag som jag har haft!

Kramar
Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0