Återanvändning

Igår kväll kokade jag lite ris till Mogge som han skulle ha till kycklingen som blivit över från helgen.
Men oj så fel jag hade räknat, det blev massor med ris över.
Då fick jag en idé, jag skulle göra en rislåda.
Tog snabbt upp en kassler ifrån frysen som fick tina
strimlade den i mindre bitar och skivade lite purjolök
blandade ihop allt och la i en form.
Därefter blandade jag lite matlagningsgrädde, en liten klick majonäs och chilisås.
Blandningen hällde jag över risblandningen och vips in i ugnen.
225 grader i ca 20 minuter.


Kunde inte låta bli att smaka när den kommit ut ur ugnen,
helt fantastiskt och så enkelt!

Så då hade jag av lite tråkigt ris gjort mat som Mogge kan ha med sig till lunch idag,
en matlåda som fick frysas och ändå är där kvar till kvällsmat ikväll!

Återanvändning=smaskigt!

Kram
Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0