Längtar till julen!

Idag har jag faktiskt inhandlat årets första julmagasin.
Var och handlade efter jobbet med min älskade Moggis och fick då syn på en enda tidning som var alldeles röd mitt bland alla de andra tidningarna.
Allers julmagasin var det,
och den blev min, denna dag, exakt 70 dagar innan julafton!


Så ni förstår vad jag gjort ikväll, näsan har varit djupt ner i tidningen
och fantasin, önskningar och planering inför julen har startat i min hjärna!
Längtar till jul!

Men jag har faktiskt inte bara läst julmagasin.
Fast än jag varit sååå trött på jobbet idag och bara längtade hem till sängen,
fick jag ny energi när jag kom hem och självklart var det bakning som stod högst på listan
En stor vetedeg blandade jag ihop


Och idag blev det vetelängder


Två stycken med kanel och två med vanilj.
Självklart fick vi smaka lite efter kvällsmaten och mums vad smaskiga!

Inhandlade idag även den svindyra glassen från "Ben & Jerry's"
Har tittat på den så länge men absolut inte velat slänga ut så mycket pengar på en liten burk med glass.
Men idag blev det då äntligen av, men oj vad mycket smaker det fanns, blev till sist jordgubb och kaksmulor.


Mums, jag förstår varför den var så dyr.
och faktiskt var den väldigt mäktig, så det var inte mycket av burken som slukades.

Planerna i helgen har blivit omändrade.
Lördag blir det Ikea-utflukt med Mela, kul kul!
Mamma skulle träffa en barndomsvän
så på söndag tar vi oss istället ut till Teboden!

Nu ska jag kolla klart på Lyxfällan
vilken tur man har en högavlönad man, ha ha ha!

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0