Smörgåstårta och pluggkväll!

Dagen kunde börjat bättre, vissa människor har en tendens att förstöra en hel dag på bara några sekunder.
Bet ihop och fortsatte dagen med ett leende.
Kunde ju inte glömma att jag igår kväll funnit nåt som kan påverka min framtid, till det positiva.
Men då hela världen kan gå in och snoka på min blogg håller jag tyst tills jag vet vidare.

Dagen gick därefter fort och smärtfritt förbi.
Väl hemma hade min underbara sambo inhandlat, håll i er, smörgåstårta som vi tillsammans skulle smaska på till kvällsmat. Tillsammans fick vi snabbt komma på nåt att fira.
Kunde det vara att the boss inte är på jobbet resten av veckan, att Mogge fått sitt efterlängtade Xbox 360 eller att det idag är 72 dagar till julafton. Nä, det slutliga firandet blev att vi imorgon firar 1 år och 10 månader!
Oj, oj vad gott det var!! Kan aldrig bli fel med smörgåstårta!

Efter att hela smörgåstårtebiten blivit uppäten har jag suttit med uppgifterna för utbildningen som ska vara inne den 25e.
Mammis och jag har bestämt att åka till teboden på lördag och mysa, dricka te, äta danska munkar, annat gott och studera.

  
(bilder från www.stockhultgardenstebod.com)

Vi slår alltså två flugor i en smäll, och kanske kan denna modul bli en smula mer intressant om vi även får mysa en stund!
I alla fall så tog jag kvällen, som jag ändå inte hade några planer för, och satte mig ner för att förbereda lite på den otroligt tråkiga modulen om "skogsnäringens logistik och marknader", som endast handlar om statistik, statistik, statistik!!
Känner mig nöjd med kvällen och har nu lagt ihop studieboken för att öppna min nypåbörjade pocket.

Läste nämligen ut Marie Jungstedts tredje bok "Den inre kretsen" igår kväll och började därefter på Khaled Hosseini's "Flyga drake" som jag så länge velat läsa. Har fått låna den av chefen, så det är bäst jag läser den.. hi hi hi.. Självklart vill jag fortsätta med Marie Jungstedts böcker men gör gärna ett uppehåll för att läsa denna kritikerrosade bok.
Så nu ska jag in i bokens värld!

Trevlig kväll på er alla
och god natt!

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0