Strömlöst och "Ljushus"

Igår vaknade jag vid 7 av att strömmen gick...
Ringde Eon som inte visste vad det berodde på så det vara bara att vänta.
Gick upp och städade iordning lite i mörkret, ringde Eon igen som då meddelade att vi skulle ha ström i gen vid 10.30... och klockan som bara var 7.30.
Mogge tog självklart fram gasolköket, för här skulle göras kaffe och varm choklad.
Så vi började vår lördag med varm choklad/kaffe och tända ljus.



Kl 10 ringde vi igen till Eon och då hade tiden nu flyttat sig till 13.30,
så då bestämde vi oss för att köra in till stan
och inhandla lite gott som vi skulle ha på kvällen då vi skulle ha folk.
Väl inne i stan gick Mogge på systemet och jag gick in i min favvo-butil M&M.
Köpte följande:


Ett ljushus, som jag tittat på så länge


Några I.B Larsen skålar, visst är dom ljuvliga


Äntligen en godisskål á farmorstil

Sedan blev det utemat då strömmen ännu inte kommit
men en stund efter vi kommit hem vid 13-tiden kom då äntligen strömmen tillbaka!
Äntligen en dusch i sikte!!

Det blev lite städning, såklart, innan Jerry, Pernilla och Vilma kom till oss.
Det blev en jättetrevlig kväll med god mat i form av pizza (hi hi) och mycket bra film

Idag står en runda till knäred på listan, just för att lägga lite fina blommor på farfars grav
men det blir säkert lite besök hos nära och kära oxå.

Men just nu har jag, som vanligt, hittat tid till att baka lite.
Det blir chokladbiskvier, som ni får se bilder på senare.

Ha en underbar söndag!

Kram
Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0