Utflykt!

Då bar det av till Knäred framåt lunch idag.



Vid halv ett svischade jag in på gården där farmor bor.
Hade inte förvarnat om mitt besök men hon blev väldigt glad att se mig.
Lite farmor-barnbarn-prat hann vi med innan vi tillsammans tog oss ner till Knäred och farfars grav.
Jag hade innan jag körde ner inhandlat ett fint arrangemang som nu pryder graven så fint.
Pappa hade oxå varit nere i veckan och lagt en så fin ros till farfar.
När vi sedan drog hemåt igen ringde jag min bror som tur nog befann sig hos mams och papps, huset jämte gården.
Självklart bad jag honom köra upp till farmor och tillsammans njöt vi av lite kaffe och mina biskvier, som fick godkänt!



Efter fikat tiggde jag till mig några gamla dukar från farmors stora förråd, som jag så gärna ville ha och sedan drog både jag och brorsan ner till våra föräldrar som precis kommit hem efter en IKEA-runda.
Där blev det fika igen och mina tre sista biskvier slukades av brorsan och pappis!
Det blev en trevlig eftermiddag hos päronen, mycket snack om framtiden, övertag av gården oxå hjälpte jag mamma att fixa till lite blommor i en vas hon köpt på IKEA. Självklart fick jag gosat lite med Bella med som var lika sprallig som vanligt!
Men när pappis och mammis började steka till kött som dom skulle göra köttgryta av skrek min hungertarm och jag beslöt mig för att köra hemåt.
Men först plockade jag med mig några äpplen från deras äppelträd, mmmmm...!

Nu blir det slappekväll, jag har börjat få lite huvudvärk och behöver nog vila lite.

Hoppas ni haft en lika trevlig söndag som jag!

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0