Ännu en helg är över

Och ännu en rolig helg är över
Gårdagen gick mest åt till att få ihop det mesta av katthusen.
I morse var det scones som stod på listan och vi bjöd självklart svärföräldrarna på förmiddagsfrukost vid halv tio.
Samtidigt fick jag "takpappret" som jag skulle ha och när de åkt satte jag igång med det allra sista på katthusen.
Lite efter tolv var jag då ääääntligen klar.
Och jag är såååååå nöjd
ja, riktigt stolt faktiskt!





Så nu har kissarna ett varsitt hus. Hus nr 1 och hus nr 2!!  :-D

När vi sedan satt i oss lite mackor till lunch tog sig Mogge iväg på sin Mc tillsammans med Hasse.
Jag och Max hade redan planer inför eftermiddagen men innan det var dags satte vi igång att plantera lite i krukorna på framsidan. Då det redan nu börjat bli kyligare på nätterna klarar sig inte sommarblommorna längre, så i fredags innan jag och mammis åkte hemåt efter utbildningen tog vi oss inom lantmännen och där hittade jag superfina ljung och prydnadskål, som ju klarar kyla. Det var nu dessa vi planterade så fint på framsidan.
Därefter blev det lite cykling för Max på baksidan innan det äntligen var dags:

Svampplocknings-utflykt med Alexandra och Amanda!
Det var perfekt väder
och även om det inte blev särskilt mycket svamp var det en mysig utflykt.
Det blev en mysig fika mitt i skogen på mjuk mossa med goda kakor och hemgjord saft!
Mys, mys, mys!

Nu är det äntligen lite lugn,
Mogge och Max spelar datorspel och jag har fått hela tv-rummet för mig själv.
Nu ska jag zappa, slappa och läsa i min bok!

Trevlig söndagskväll!
Em

Kommentarer
Postat av: Jeanette lexonius

oh! jag är ute efter katthus till mina små krabater:) snälla säg mig vart kan man få tag isådanna billigt:)

2009-09-20 @ 19:54:48
Postat av: Emma

Jag letade som en galning på nätet efter ett par billiga katthus, men då jag tvunget skulle ha två, skulle det blivit en väldigt dyr historia. Så till sist började jag skissa på det själv, inhandlade material på cheapy och bankade ihop det här!

Egentligen väldigt enkelt!

Det billigaste är verkligen att göra det själv!

Emma

2009-09-20 @ 20:06:38
URL: http://emmgot.blogg.se/
Postat av: glenndinvänn

Emma det är nu du ska säga att jag kan göra ett par till dej och sälja dem hur mkt betalar du?



hahaha dina katter ska vara stolt över dej

kraam

2009-09-20 @ 22:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0