En söndag i september!

Denna söndag har varit helt perfekt!
Det började med att Mogge och jag gjorde en varsin räkmacka till frukost.. hi hi
Ibland får man lyxa till det lite.
Sedan blev det lite scrappande och fick till tex detta höstkort



Sen tog vi tag i städning av huset, skönt att ha det gjort innan veckan börjar
När vi lite efter elva kände oss redo tog jag en kopp kaffe och satte mig i soffan för att varva ner.
Vid halv ett bar det sedan av in till stan där jag träffade A och J för lite lunch och fika!
Det slutade med att vi inte var därifrån förrän närmare fem.
Det var mycket trevligt!

Väl hemkommen hade solen börjat stråla i vårt höstväder och jag fick sån lust att gå ut i skogen för svampplockning. Så höstlikt det blivit ute nu, kunde inte låta bli att ta lite bilder.

 

Och visst var där svamp, perfekt för Mogge att ha till grillningen ikväll.



Sedan gick jag förbi vårt ena fina plommonträd i trädgården, oj, oj, vad mycket plommon.
Plockade en jätte-jätte-stor skål.



En del ska jag ha med till jobbet imorgon, en del får vi smaska på här hemma 
och just nu har jag slängt ihop en plommonkakka som står i ugnen.. mums!
hmmm... men vad ska jag göra med resten?
Kanske ännu en kaka att frysa ner.
Såg någonstans att man kunde frysa färska plommon, känns inte helt okej, men ska kolla detta närmare.
Tänkte även meddela svärmor och mamman min om att det finns plommon för dom att plocka om dom känner för det!

Nu ska jag leta upp ännu ett plommon-kaka-recept

Trevlig söndagskväll på er!

Emma

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vilket fint kort! Härliga höstbilder du tagit också! Du kan alltid frysa in plommonen (skalade) i sockerlag, gott till glass!

2009-09-14 @ 10:38:03
URL: http://mammaalekspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0