Första kursdagen

...denna terminen, med telebildssändning på Garvaren ifrån Växjö.
Tyvärr måste jag säga att dagen inte gav särskilt mycket
tråkiga föreläsare som pratade om statistik och annat som jag inte kan förstå att vi kan ha nån nytta av
däremot fick vi göra en uppgift tillsammans vilket var kul,
även om även det inte känns som nåt vi kan få nytta av.
Till råga på allt så gick de över tiden en stund och vi fick inte ta fika förrän kl 15.30,
äntligen kaffe tänkte vi, kommer ut i cafeterian och upptäcker då att det verken finns kaffe, te eller kaka,
"vi stängen 15.15" säger dom och vi går sura och jätte-kaffesugna tillbaka in i salen
för att vänta på att alla andra elever i vårt avlånga land skulle dricka klart sitt kaffe... suck..

Ikväll har jag börjat på katthus nr 2, Elmo verkar ha hittat hem, i form av katthus nr 1, som egentligen var avsett till Smulan, men men kvittar ju egentligen vilken katt som tar vilket hus, bara dom håller värmen i vinter!

Imorgon blir det inköp av mer virke och blå husfärg, några lister, så ska husen bli klara!
Kanske blir det en runda på loppis och en svampplockarrunda med Alexandra.

I går kväll hade jag Frida på besök, vi träffades i stan, tog lite god mat på Fratelli och när vi babblat en massa och klockan var runt 19 bestämde vi oss för att köpa med oss lite goda kakor och ta oss hem till Romborna.
Här satt vi sen och tjabbade en massa medan Idol-sökande gjorde bort sig på TV och nån gång närmare 21 tog sig Frida hemåt. En mycket trevlig kväll som MÅSTE göras om snart igen!

Nu är det så skönt med helg, har jätteont i nacken och är trött som en fiskmås (hi hi) perfekt med helg nu!
Nästa vecka händer följande:
Tisdag blir det att köra ner till Knäred för att hälsa på Melis och hennes bebismage
Fredag blir det Halmstad teater med jobbet
Lördag ska vi tillsammans med mamms, pappa, min moster med familj och mormor, morfar åka till Laxbutiken i Falkenberg för god mat och firande av mormors 80-årsdag (som inföll 24/8, men då hon undanbad sig bjuder vi nu henne på lite god mat istället)
Och självklart, det allra bästa på hela veckan: Fredag=LÖÖÖÖÖÖN!!!!!

Nu ska jag somna till filmn "Year One" och Marie Jungstedts 2a bok i ena handen.
Jag äääälskar fredagskvällar!
Äntligen sovmorgon imorgon!

Puss på er
trevlig kväll
och
God natt!

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0