Jag är uppe...

Ja, efter nästan en vecka nerbäddad i sängen har jag idag börjat aktivera mig lite..
Känns inte som jag har några muskler kvar,
så nåt maraton var det inte att räkna med.
Men det blev en runda till "Annas kuriosa" och inhandlade samtliga saker:


Höganäskrus som våra stora köksredskap ska stå i


Emaljerade köksredskap


nya flaskor till min samling och annat smått


och ÄNTLIGEN den där handvispen som jag så länge velat ha
plus några gamla fina slevar

Sedan har jag börjat måla om våra köksmöbler
Har retat mig på dessa fula köksmöbler ända sedan jag flyttade hit
men nu äntligen har jag tagit tag i att fixa till dom
Visst blir det en bra förändring

 
Före och efter
Nu ska jag bara hitta tyg till nya gardiner och stolsdynor

Innan jag satte mig vid datorn fick jag en pysselattack
fick leta upp lite gamalt tyg och låta inspirationen flöda


Så av lite gamalt tyg, lite bomull, lavendel från trädgården, nål och tråd...


...så kan man fixa till sådana här söta små doftpåsar/kuddar

Skönt att känna sig lite piggare
och hoppas på att jag är MYCKET piggare imorgon
då vi drar till Laxbutiken i Falkenberg för att fira mormor som fyllde 80 i augusti
En liten present vi gav henne då som hon nu ska utnyttja!
Ska bli kul att träffa kusinerna igen
Och då får man träffa Robins pingla!! kul kul!

Nu ska jag gå ut och se om min andra målade stol torkat.

Trevlig lördagskväll
Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0